خطیب جمعه بیرجند؛

امام حسین (ع) نماد مبارزه با استکبار است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امام حسین (ع) نماد مبارزه با ظلم، استکبار و استعمار است به همین دلیل مردم از سراسر دنیا به کربلا می‌آیند.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه  که همزمان با روز عاشورا در بهشت متقین (محوطه قتلگاه) این شهر برگزار شد، گفت: جایگاه مقدس امام حسین (ع) ویژه است و مردم جهان چه شرق چه غرب و آزادگان عالم منتظر اربعین حسینی هستند.

او افزود: وقتی استعمار پیر و انگلیس خبیث با سلطه استعماری خون ملت‌ها و مردم شبه قاره هند را می‌مکید و کسی نمی‌توانست با این قدرت استعماری مقابله کند، ماهاتما گاندی گفت که من مردم هند را از زیر ستم استعمار غرب به سرکردگی انگلیس به پیروی از سرور آزادگان جهان، حسین بن علی (ع) نجات می‌دهم و این کار را انجام داد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: مردم از سراسر جهان و حتی کشور‌های غربی به کربلا می‌آیند و می‌بینید کشیش و اُسقف که از کشور غرب آمده در کربلا، صلیب را کنار می‌گذارند و خاک حسین را سجده می‌کنند.

او عنوان کرد: تمامی آزادیخواهان جهان در اربعین حسینی به دنبال نشانی مهدی فاطمه (عج) می‌روند و این فرزند حسین (ع) که در پای عدالت و در مبارزه با ظلم با همه وجود ایستاده، عدل را بر جهان حاکم می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی خطاب به عزاداران اباعبدالله الحسین در روز عاشورا گفت: امروز چه زیبا به دنیا پیام دادید و درود بر شما که عشق خود به امام حسین، دین و انقلاب را به منصه ظهور گذاشتید.

خطیب جمعه بیرجند: امام حسین (ع) نماد مبارزه با استکبار است

او افزود: امید است که همیشه حسینی بمانید و با حسین (ع) محشور شوید، در هر کاری و مسئولیتی که دارید از خود مراقبت کنید که این موضوع در تقوا توصیه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به حدیث «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» اشاره کرد و گفت: ۱۲۴ هزار پیغمبر و اوصیا و ائمه اطهار همه چراغ هداقت و سفینه نجات هستند، اما در کنار همه انبیا و اوصیا و پیشوایان، پیامبر (ص) بر امام حسین تاکید دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی  بیان کرد: رسول اکرم در هزار و ۴۰۰ سال پیش، امام حسین (ع) را به عنوان شخصیت استثنایی که نه تنها در میان مردم بلکه در میان همه پیامبران و اوصیا و ائمه اطهار، معرفی می‌کند که جایگاه ویژه دارد و این پیام غیبی است و اکنون این پیام سراسر جهان را فرا گرفته است.

او گفت: همه آزادگان جهان اعم از مسیحی، ارمنی حتی یهودی و هندو‌ها همواره برای امام حسین عزاداری می‌کنند که ترجمه حدیث پیامبر گرامی اسلام است.

خطیب نماز جمعه تاکید کرد: اکنون که به امام حسین نزدیک هستید از خود مراقبت کنید و فاصله نگیرید، تمامی حرکت‌هایی که امروز در دفاع از مظلومان در جهان آغاز می‌شود ملت ایران به برکت پیشوای امین و عادل و نایب امام زمان (عج) جلودار آن هستند.

نماز جمعه عاشورایی امروز در ۲۶ نقطه استان از جمله در بهشت متقین بیرجند به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اقامه شد.

هیات‌های عزاداری هر سال در محل مساجد، حسینیه‌ها و معابر عمومی نماز ظهر عاشورا می‌خواندند، اما امسال به دلیل همزمانی عاشورا با روز جمعه در نماز جمعه این هفته با شعار "نماز جمعه عاشورایی، همیشه مردمی همیشه انقلابی" شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار