پایان مانور ائتلاف چند ملیتی در خلیج‌فارس

یک ائتلاف چند ملیتی شامل آمریکا، انگلیس، بحرین و چندین کشور دیگر روز چهارشنبه مانور خود را در خلیج فارس پایان داد.

یک ائتلاف دریایی چندملیتی که بر آبراه‌های کلیدی خاورمیانه نظارت و گشت زنی می‌کند، در ۲۶ ژوئیه (۴ مرداد) مانور در خلیج عارس را با حضور نمایندگانی از بحرین، انگلیس و آمریکا به پایان رساند.

ائتلاف ۱۱ کشوری به نام «سازمان امنیت دریایی بین‌المللی» (IMSC)، رزمایش «سپر محافظ» را با هواپیمای P-۸A Poseidon نیروی دریایی آمریکا که در آب‌های نزدیک تنگه هرمز گشت‌زنی می‌کرد، انجام داد.

سپر نگهبان یک سری تمرینات تکرارشونده است که توسط بازوی عملیاتی IMSC، نیروی وظیفه ائتلاف نگهبان، برای تقویت ارتباطات و هماهنگی بین نیرو‌های دریایی شریک رهبری می‌شود.

پیتر لاتون، فرمانده IMSC گفت: «من از نتیجه تمرین این ماه خوشحالم. ما زمانی قوی هستیم که از مشارکت‌های منطقه‌ای خود استفاده کنیم. عمل به عنوان یک ائتلاف تعهد جمعی ما را برای حفظ امنیت دریایی منطقه برجسته می‌کند.»

 این رزمایش از راستای تلاس ائتلاف چند ملیتی به سرکردگی آمریکا برای افزایش  گشت زنی نیروهای این ائتلاف در تنگه هرمز است.

لاتون گفت: ما در سراسر ائتلاف کار می‌کنیم تا با افتخار ماموریت بازدارندگی و اطمینان خود را انجام دهیم. همکاری بین کشور‌های IMSC از طریق تمرینات سپر نگهبان ضروری‌تر از همیشه باقی مانده است. 

 IMSC در ژوئیه ۲۰۱۹ با ادعای مبارزه با افزایش تهدیدات دریانوردان تجاری در حال عبور از آب‌های بین المللی در خاورمیانه تشکیل شد. گروه ضربت عملیاتی ائتلاف چهار ماه بعد برای جلوگیری از فعالیت‌های بدخواهانه تحت حمایت دولت و اطمینان بخشیدن به صنعت کشتیرانی تجاری در باب المندب و تنگه هرمز تأسیس شد.

 کشور‌های شریک ائتلاف شامل آلبانی، بحرین، استونی، لتونی، لیتوانی، رومانی، عربستان سعودی، سیشل، امارات متحده عربی، بریتانیا و آمریکا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار