حسین فیروزی در شورای ترافیک شهرستان اسکو با اشاره به گردشگرپذیر بودن منطقه یکی از مهمترین گرههای ترافیکی شهرستان اسکو را ورودی و تقاطع همسطح شهر اسکو از سمت شهر جدید سهند عنوان کرد وگفت:به علت غیر استاندارد بودن تقاطع همسطح ورودی اسکو از سمت شهر سهند شاهد سردرگمی خودروهای عبوری و سوانح رانندگی و به تبع آن گره ترافیکی در روزهای پرتردد هستیم که این مسئله ضرورت بهسازی، ساماندهی و اصلاح تقاطع مورد نظر را دوچندان مینماید.
وی همچنین ورود خودروهای سنگین از قبیل تریلر و کامیون به داخل هسته شهر اسکو را موجب راهبندان و تصادفات زیاد دانست و گفت: لازم است پارکینگ موجود وسایط نقلیه سنگین به خارج از شهر اسکو منتقل شده و از ورود آنها به داخل شهر جلوگیری شود.
سرهنگ دلیر فرمانده پلیس راه تبریز آذرشهر هم ایجاد سرعت کاهها در داخل شهرها را موجب افزایش شدید تصادفات عنوان کرد و افزود: هرگونه ایجاد سرعت گاه باید بر اساس تایید شورای ترافیک بوده و از ایجاد بی مورد سرعت کاهها در داخل شهرها و معابر باید خودداری نمود.
وی اصلاح معابر و استاندارد سازی گذرگاهها را مهمترین و اصولیترین روش برای کاهش سوانح و گرههای ترافیکی دانسته و گفت: در خصوص ایجاد هرگونه سرعتگیر و سرعت گاه متولی باید از شورای ترافیک درخواست نموده و پس از مطالعه کارشناسی نسبت به ایجاد و یا حذف آن اقدام شود.
سرهنگ دلیرمسیر تبریز به اسکو را یکی از مسیرهای پرترافیک استان برشمرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد ترافیک شهرستان تبریز به کندوان از مسیر سهند به اسکو عبور میکند و لازم است ورودی شهر اسکو از این شهر ایمن سازی شده و فاقد هرگونه نقطه حادثه خیز باشد.