هشت هزار وعده غذایی میان عزاداران شاندیز خراسان رضوی پخش شد

همزمان با ویژه برنامه عاشورای حسینی هشت هزار وعده غذایی در راستای اجرای امینانه نیت واقف خیراندیش «عبدالله رضوی» میان عزاداران شاندیز خراسان رضوی پخش شد.

ویژه برنامه عاشورای حسینی روز جمعه به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در محل مجتمع موقوفه عبدالله رضوی شهر شاندیز با سخنرانی «حجت الاسلام محمد باقر فرزانه»، امام جمعه موقت مشهد برگزار شد.

امام جمعه موقت مشهد در این مراسم گفت: هر چقدر از عمر عاشورا بگذرد ما بیشتر به این واقعه گره می‌خوریم، عاشورا برای ما به مثابه آبی است که بدون آن نمی‌تونیم زندگی کنیم.

حجت الاسلام محمدباقر فرزانه افزود: آن گونه که اسلام از طریق عاشورا نمایان و شناسانده شده است، هیچ واقعه‌ای نتوانسته این گونه اسلام را به منصه ظهور برساند، واقعه عاشورا تابلوی گویایی از اسلام است، منشا شکل گیری انقلاب اسلامی ایران نیز عاشورا است، ما بهای سنگینی برای عاشورا پرداخت کرده ایم و هرگز نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم انقلاب باقی بماند و اهداف انقلاب محقق شود، نمی‌توانیم از عاشورا و عزاداری برای آن دور بمانیم، همان طور که آمریکایی‌ها گفته اند "ما نمی‌توانیم انقلاب اسلامی ایران را شکار کنیم، چون با دوبال شهادت و عدالت خواهی پرواز می‌کند" هر زمان که در مواجهه با آمریکا بوده ایم، این دشمن شکست خورده، زیرا ما با دو بال انتظار مهدی و شهادت عاشورایی پرواز کرده ایم.

امام جمعه موقت مشهد گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران برای دین و واقعه‌ای مانند عاشورا مراسم و نذر برپا نکرده است، هر چقدر قدر عاشورا را بدانید، عاشورا نیز شما را یاری خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار