مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: تاکنون بالغ بر ۱۳هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران این استان پرداخت شده است.

علی نوبخت گفت: دولت موظف است تا شهریور ماه کلیه بهای گندم خریداری شده را به کشاورزان پرداخت کند بنابراین کشاورزان نگران دریافت بهای گندم خود نباشند.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل می گوید: کار برداشت گندم در منطقه شمال استان به اتمام رسیده و تاکنون ۱۷۴ هزار و ۲۵۲ تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده که نسبت به پارسال تفاوت چندانی ندارد.

به گفته او، کشاورزانی که تا پنجم تیر ماه گندم خود را ضمن ثبت در سامانه تحویل مراکز خرید داده اند، بهای گندم خود را با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده و مابه التفاوت آن را هم بزودی دریافت خواهند کرد و از این به بعد قیمت خرید تضمینی گندم با ۱۵ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

نوبخت همچنین گفت: خرید گندم در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، مشگین‌شهر، نیر و نمین هم شروع شده است و پیش بینی می‌شود کل میزان خرید گندم در استان به بالای ۲۵۰ هزار تن برسد.

او می گوید: ۴۴ مرکز خرید گندم شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای‌های بخش خصوصی و مباشر برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان منطقه تا ۱۵ مرداد ماه دایر است و هیچ محدودیتی در خرید گندم در این مراکز وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل در عین حال گفت: کشاورزان عجله ای در برداشت گندم نداشته باشند چرا که تعجیل در برداشت گندم منجر به رطوبت بالای ۱۴ درصدی گندم و سخت‌تر شدن نگهداری آن در انبار می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.