شهردار زاهدان گفت: حدود ۷۰ دستگاه اتوبوس به شبکه حمل‌ و نقل درون شهری اضافه می‌شود که عمده این اتوبوس‌ها تا پایان سال وارد ناوگان خواهند شد.

محمدامیر براهویی  اظهارکرد: با توجه به عقب ماندگی های شهر زاهدان در حوزه حمل و نقل عمومی و از آنجایی که ناوگان عمومی شهر در این حوزه تقریبا ۱۰ درصد از استاندارد برخوردار است، تقویت ناوگان عمومی که نیاز اساسی شهر هست در دستور کار قرار گرفته و باید این موضوع حل شود.

وی با بیان اینکه در این حوزه باید ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در مدار باشند اما این آمار کمتر از ۱۰ درصد است، افزود: با پیگیری های انجام شده توسط شوراها، استانداری و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی حدود ۴۴ دستگاه اتوبوس خریداری شده که منتظر ساخت و تحویل از سوی ایران‌خودرو هستیم که تا پایان سال این اتوبوس ها وارد مدار شوند.

شهردار کلانشهر زاهدان ادامه داد: در راستای بهسازی اتوبوس های فرسوده و از مدار خارج شده نیز حدود ۳۰دستگاه اتوبوس امسال در فاز یک اقدام به بهسازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: همچنین ۱۵ دستگاه اتوبوس دیگر هم خرید جدید خواهیم داشت که با این آمار در مجموع حدود ۷۰ دستگاه اتوبوس وارد مدار ناوگان حمل و نقل عمومی زاهدان خواهد شد.

براهویی با اشاره به اهمیت تقویت ناوگان اتوبوسرانی در خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان، بیان کرد: این قول را به شهروندان می دهیم آمار اتوبوس‌های شهری را به ۸۰ دستگاه برسانیم چرا که ورود این دستگاه‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تاثیر بسزایی در ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش بار ترافیکی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار