کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش باد شدید کماکان در منطقه ادامه دارد و تا پایان هفته جاری توفان گرد و خاک در اغلب نقاط استان پیش بینی می‌شود.

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی در هفته جاری وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در استان قابل پیش بینی است.

او با بیان اینکه با تقویت ناپایداری‌ها از فردا بر سرعت وزش باد در اغلب مناطق خراسان جنوبی افزوده می‌شود افزود: همچنین توفان گرد و خاک به ویژه در نیمه شرقی، مناطق بادخیز و مستعد استان پیش بینی می‌شود که خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال خسارت را در پی دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی درباره تغییرات دمایی اظهار کرد: روز‌های شنبه و یکشنبه با کاهش نسبی دمای هوا، مقداری از شدت گرما کاسته می‌شود.

او اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با ۱۸ درجه سردترین و دهسلم و طبس با ۴۶ درجه گرمترین ایستگاه استان بودند همچنین در این مدت تغییرات دمایی در مرکز استان بین ۲۱ تا ۴۰ درجه به ثبت رسید.

همزمان با وزش باد شدید و تقویت باد‌های ۱۲۰ روزه از تیر ماه تاکنون کیفیت هوا در بیرجند و اغلب شهرستان‌های خراسان جنوبی کاهش یافته به طوری که هوای مرکز استان طی روز‌های متوالی ناسالم بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.