خشک شدن نیمی از چشمه های مناطق عشایری گچساران

رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: بیش از ۴۰ دهنه چشمه در مناطق عشایری این شهرستان وجود دارد که نیمی از آن‌ها تاکنون خشک شده است.

الوند فر گفت: تدام خشکسالی موجب شده چشمه‌های مناطق عشایری کم آب و یا خشک شده و عطش آبی منطقه روز به روز افزایش یابد.
 
رئیس اداره امور عشایر گچساران افزود: تاکنون بیش از ۸۰۰ منبع ذخیره آب در مناطق مختلف عشایری این شهرستان‌ ساخته شده است.
 
وی اضافه کرد: برای ساخت ۲۲ منبع ذخیره آب در سال جاری بیش از ۱۷ میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی نفت اختصاص یافت که از این تعداد تاکنون ۱۳ باب تکمیل شده و مابقی در دست ساخت است.
 
رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: ۱۰۰ منبع ذخیره آب برای مناطق عشایری این شهرستان از جمله باباکلان، دریلا، چک بزپا، آب گندی، تنک زالی، دشت گازال، دشت گل و کوه سرخ، پاکو و حوزه باشت نیاز است.
 
الوند فر افزود: برای تامین زیر ساخت‌های عشایری این شهرستان بیش از ۳۵ میلیارد ریال از محل آلایندگی نفت امسال اختصاص یافت.
 
وی بیان کرد: توزیع هزار و ۵۰۰ تن خوراک دام با اعتبار ۶۸ میلیارد ریال، طرح آبرسانی به شرق گچساران با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و بهسازی آبنما دریلا از سال گذشته تاکنون در این شهرستان انجام شده است.
 
تانکر‌های آبرسان سیار عشایری گچساران فرسوده است
 
رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: چهار تانکر آبرسانی سیار در گچساران وجود دارد که همگی دارای عمر بالای ۱۵ سال و فرسوده هستند.
 
وی ادامه داد: تامین و تکمیل ناوگان آبرسانی به مناطق عشایر این شهرستان نیازمند اعتبارات جدید است.
 
بیش از ۲ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر در مناطق عشایری گچساران و باشت سکونت دارند.
 
این عشایر در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی، دیم کوه شوش، هزیم و میانه و پیچاب واقع شده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.