کاهش ۲۵ درصدی مشارکت یزدی‌ها در کنکور

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: کنکور سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته، با کاهش ۲۵ درصدی داوطلبان همراه بود.

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با دستور کار هدایت تحصیلی و انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان برگزار شد گفت: امسال ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر در کنکور شرکت کردند که نسبت به سال گذشته با کاهش پنج هزار نفری روبرو بودیم.
 
او با تأکید بر لزوم انتخاب رشته با آمادگی کامل و انتخاب درست افزود: با توجه به روند توسعه فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی و شاخص‌هایی که در شهرستان‌ها وجود دارد باید هدایت تحصیلی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد درباره ساماندهی مشاوران در سطح استان اظهار داشت: در این زمینه اقداماتی انجام شده و نیرو‌های آموزشی ویژه برای توجیه دانش آموزان در نظر گرفته شده است و آسیب شناسی انتخاب رشته در سال‌های گذشته و امسال نیز از جمله اقدامات صورت گرفته به شمار می‌آید.

رحیمی نژاد همچنین از برخورد و معرفی به دستگاه قضا در خصوص پایگاه‌های مشاوره و انتحاب رشته تحصیلی در استان خبر داد.

مهران فاطمی استاندار یزد هم در این نشست گفت: مخاطبان مجموعه آموزش و پرورش بسیار فراگیر هستند، اما هدایت تحصیلی دانش آموزان باید اولویت باشد.

او تاکید کرد: برای انتخاب رشته دانش آموزان کارگروه‌های تخصصی در استان تشکیل و مدل‌های موفق بررسی شود و مشاوره که امری مهم است مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار