مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در ۴ ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۷۸ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کرده اند.

مهدی زاده مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: پس از o مثبت، بیشترین فراوانی گروه خونی مردم استان با ۲۷ درصد مربوط به گروه خونی A مثبت و پس از آن با ۲۳ درصد مربوط به گروه خونی B مثبت است.

او افزود: کمترین فراوانی گروه خونی مردم خراسان جنوبی با یک درصد مربوط به گروه خونی AB منفی است.

مهدی زاده با بیان اینکه در ۴ ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۷۸ نفر در خراسان جنوبی برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند بیان کرد: از این تعداد ۸ هزار و ۴۶۱ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که این آمار ۱۰.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: ۵۴۶ نفر از اهداکنندگان این مدت در استان بانوان و ۷ هزار و ۹۱۵ نفر آقایان بوده‌اند که اهداکنندگان خانم در ۴ ماه گذشته در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۴ درصد و آقایان ۱۰ درصد افزایش داشته است.

او گفت: همچنین حدود ۵ هزار نفر از اهداکنندگان خون در ۴ ماه گذشته در استان اهداکنندگان مستمر و هزار و ۲۰۰ نفر نیز افرادی بودند که برای اولین بار خون داده‌اند.

مهدی زاده افزود: در ۴ ماه گذشته ۳۲۷ واحد پلاکت نیز در استان اهداء شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد افزایش دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: جمعیت بانوان اهداء کننده خون در خراسان جنوبی ۷.۱ درصد است که حدود ۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

او گفت: اهدا کنندگان مستمر خون در خراسان جنوبی ۵۸.۸ درصد است که در مقایسه با میانگین کشوری ۴ درصد بیشتر است.

مهدی زاده عنوان کرد: ۳ هزار و ۲۷۷ واحد از خون اهداء شده در ۴ ماه گذشته در خراسان جنوبی به شبکه‌ ملی انتقال خون ارسال شده و ذخیره خون استان تا ۸ روز پاسخگوی نیاز خراسان جنوبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.