معاون عمرانی وزیر کشور گفت : امسال خوشبختانه با اختصاص اعتبارات خوب برای بحث اربعین حسینی، زیرساخت‌های اربعین در مقایسه به سال گذشته ارتقا پیدا کرده است.

مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در حاشیه نشست وزاری کشور‌های ایران و عراق در نقطه صفر مرزی خسروی در جمع خبرنگاران، گفت : امسال خوشبختانه با اختصاص اعتبارات خوب برای بحث اربعین حسینی، زیرساخت‌های اربعین در مقایسه به سال گذشته ارتقا پیدا کرده است.

وی گفت: اعتبارات اربعین سال گذشته برای زیرساخت‌ها اربعین از طریق وزارت کشور تأمین می‌شد، اما امسال علاوه بر آن سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این منظور پرداخت کرده که بین شهرداری‌های مستقر در مرز‌ها توزیع می‌شود.

معاون عمرانی وزیر کشور اشاره‌ای به انجام بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرژوه اربعین از سوی راهداری داشت و گفت: وزارت کشور هم امسال در راستای زیرساخت‌های اربعین ۵۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که ۴۰۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

جمالی‌نژاد ادامه داد: با اعتبارات و کار‌های انجام شده طی یکی دو سال آینده، خیلی از زیرساخت‌های زوار اربعین تأمین خواهد شد.

وی پروژه‌های اربعین را در سه قالب اولویت‌دار، میان مدت و بلند مدت عنوان کرد و افزود: پروژه‌های اولویت‌دار باید در اربعین امسال به بهره‌برداری برسد مانند قرارگاه اورژانس و جاده برکت کرمانشاه، پروژه‌های میان مدت که باید پایان مدت آن کم شود و پروژه‌های بلند مدت که در طرح جامعه اربعین ارائه شده است.

وی در خصوص سهم اعتبارات پروژه‌های اربعین، گفت: رقابتی بین مرز‌های خروجی کشور ایجاد شده در راستای اینکه هر پروژه‌ای که پیشرفت فیزیکی بالایی داشته باشد اعتبار بیشتری را جذب خواهد کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.