تعیین روز شهید غیرت در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت

پیشنهاد نامگذاری روز هشتم اردیبهشت ماه به عنوان روز شهید غیرت در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کشور گنجانده شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سبزوار گفت: نامگذاری روزی برای بزرگداشت شهید غیرت "حمیدرضا الداغی"، در دستور کارگروه نامگذاری روزها و مناسبت‌ های خاص شورای فرهنگ عمومی کشور قرار گرفته است.
رضا شجاع‌ مقدم امروز در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به پیشنهاد و پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار بر مبنای نامه دریافتی مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور، پیشنهاد نامگذاری روز هشتم اردیبهشت ماه، به پاس اقدام غیرتمندانه شهید الداغی، به عنوان روز شهید غیرت در دستور کار این شورا گنجانده شده است.
 
"حمیدرضا الداغی" شامگاه هشتم اردیبهشت هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌ های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده بودند و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.
 
وی متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود و در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار گفت: همچنین به پاس بزرگداشت استاد حمید سبزواری، پیشنهاد نامگذاری روز ۲۲ خردادماه به عنوان روز شعر و سروده های انقلاب اسلامی مطرح شده است.
 
شجاع مقدم افزود: این موضوع در نشست کارگروه نامگذاری روزها و مناسبت های خاص مطرح و مقرر شد پس از دریافت نظر کارشناسی معاونت امور هنری خانه موسیقی و حوزه هنری به منظور تصمیم گیری نهایی اقدام شود.
 
وی ادامه داد: همچنین نامگذاری روز هشتم اسفندماه برای بزرگداشت حکیم ملاهادی سبزواری به عنوان روز ملی فلسفه اسلامی پیشنهاد شد که به دلیل نامگذاری روز ۳۰ آبان ماه، مصادف با روز بزرگداشت فارابی، با عنوان روز حکمت و فلسفه مورد موافقت قرار نگرفت و مقرر شد پس از تغییر عنوان دوباره در دستور کار قرار گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.