مدیر جهاد کشاورزی آرادان گفت: ۱۰ هزار مترمربع از گلخانه‌های این شهرستان مربوط به گل آنتوریوم است که از ارقام صادراتی و با صرفه اقتصادی بالا محسوب می‌شود.

حسینی، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در زمینه توسعه کشت گلخانه‌ای‌ در آرادان، خاطرنشان کرد: افزایش مجتمع‌های گلخانه‌ای در این شهرستان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر محصولات متعددی شامل خیار، گوجه، بادمجان، فلفل دلمه‌ای و گل آنتوریوم در گلخانه‌های این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ هزار متر مربع گلخانه‌ها در آرادان به کشت گل آنتوریوم اختصاص دارد، افزود: آنتوریوم جزو گل‌های صادراتی محسوب می‌شود و تولید گل‌های صادراتی به کشورهای مختلف به عنوان یک مهم در دستور کار است، چرا که این امر به چرخه اقتصادی کشور کمک می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست تولید تخم‌مرغ در استان سمنان را دارد گفت: سالانه بیش از هفت هزار و ۸۲۰ تن تخم‌مرغ در آرادان تولید می‌شود و ۹ واحد تولیدی در این زمینه فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان از وجود بزرگترین گاوداری شیری استان سمنان در این شهرستان خبر داد و افزود: این گاوداری با وجود یکهزار و ۷۰۰ رأس گاو شیری، در زمینه محصولات لبنی نقش مهمی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار