مسئول واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان خون خراسان رضوی گفت: در چهار ماه ابتدایی امسال، ۵۳ هزار و ۵۸ نفر در خراسان رضوی خون اهدا کردند.

محمد شریف الحسینی مسئول واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان خون خراسان رضوی گفت: طی این مدت ۷۰ هزار و ۳۵۱ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که ۱۷ هزار و ۲۹۳ نفر شرایط اهدای خون را نداشتند.

او افزود: از میان اهدا کنندگان ۵۳ درصد اهداکنندگان مستمر، ۳۰ درصد افراد باسابقه و ۱۷ درصد بار اولی ها بوده اند.

مسئول واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان خون خراسان رضوی ادامه داد: اهداکنندگان بار اولی خون در چهار ماه نخست امسال حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹ درصدی داشته است.

شریف الحسینی با اشاره به راه اندازی پویش نذر خون بیان کرد: نیاز مصرف خون در خراسان رضوی بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ واحد در روز است در حالی که در فصل تابستان روزانه حدود ۴۵۰ واحد خون در استان ذخیره می شود.

او با بیان این که میانگین اهدای خون بانوان در کشور چهار و نیم درصد است تصریح کرد: ۹۵ درصد از اهداکنندگان خون در خراسان رضوی را مردان تشکیل می دهند و تنها پنج درصد آنها از بانوان هستند.

مسئول واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان خون خراسان رضوی تاکید کرد: اهدای هر واحد خون موجب رفع نیاز سه بیمار نیازمند به خون می شود و علاوه بر آن به لحاظ درمانی برای خود اهداکننده نیز فوایدی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.