آبرسانی پنج روستای جدید زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار گرفت

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: پنج روستای بخش مرکزی شهرستان مشهد که تاکنون از آبرسانی سالم بهره‌مند نبوده اند، زیر پوشش خدمات این شرکت قرار گرفتند.

حسین اسماعیلیان گفت: روستا‌های «عسگریه، عشق آباد، کلاته نوری، قهقهه و شبانکاره» از توابع بخش مرکزی شهرستان مشهد با هزار و ۱۷۱ مشترک از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: روستا‌های قهقهه و شبانکاره فاقد تاسیسات آبرسانی بودند که پس از تحویل‌گیری نسبت به تهیه طرح فنی برای ایجاد تاسیسات آبرسانی اقدام شد و شبکه توزیع در هر ۲ روستا اجرا شد.

مدیر عامل شرکت آبفا مشهد دامه داد: آبرسانی به این روستا‌ها نیز از طریق یک حلقه چاه عمیق از مجتمع آبرسانی "خین چماقی" انجام شد.

وی بیان داشت: طرح مطالعاتی و بروزرسانی تاسیسات آبرسانی روستای عسگریه نیز پس از تحویل‌گیری توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد کامل شد و به منظور رفع کمبود آب شرب این روستا حفر، یک حلقه چاه عمیق در برنامه عملیاتی این شرکت قرار گرفت.

اسماعیلیان اضافه کرد: حفر این حلقه چاه هم اکنون در مرحله اخذ مجوز‌های لازم از شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی است که پس از دریافت مجوز، حفاری آن شروع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات آبرسانی به روستا‌های عشق آباد و کلاته نوری نیز انجام شد و در تمام این روستاها، مسئله کنترل کیفی و اهمیت بهداشت آب مدنظر این شرکت است، لذا پس از تحویل‌گیری نسبت به نصب و راه اندازی سیستم کلریناتور برای هر روستا به صورت جداگانه اقدام شد.

این مسوول اضافه کرد: با تحویل‌گیری این روستا‌ها هزار و ۱۷۱ مشترک از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

شرکت آب و فاضلاب مشهد علاوه بر تامین آب پایدار برای ساکنان شهر مشهد، رسالت تامین آب آشامیدنی حدود ۳۰۰ روستای این شهرستان را بر عهده دارد.

مصرف سالانه آب به ازای هر نفر در مشهد ۲۰۰ متر مکعب است که نسبت به سرانه کشوری زیاد نیست، اما با توجه به شرایط تنش آبی در این کلانشهر و کاهش بارندگی‌ها، مدیریت مصرف الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار