سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای توسعه استان، گفت : راه‌اندازی و پیشرفت منطقه آزاد قصرشیرین دچار عقب ماندگی است.

وحید محمدی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه در جلسه شورای راهبردی منطقه آزاد قصرشیرین که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران کل دستگاه‌های خدمات رسان در سالن جلسات شهید قلیوند استانداری تشکیل شد، گفت : می‌بایست لیست نیازمندی‌های زیرساختی منطقه آزاد قصرشیرین، میزان خدمات و اعتبار لازم برای تأمین و تجهیز آن در فرصت کوتاهی تهیه و تصویب شود.

وی با بیان اینکه به هر دلیل در راه‌اندازی منطقه آزاد قصرشیرین عقب افتادگی داریم، تصریح کرد: همه دستگاه‌های خدمات رسان برای پیشران منطقه آزاد حمایت کامل داشته باشند تا این منطقه به درآمدزایی و خودکفایی در تأمین هزینه‌ها برسد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری با تاکید بر اهمیت منطقه آزاد قصرشیرین برای توسعه تولید و تجارت در استان، تصریح کرد: پیش از این مناطق آزاد به دروازه واردات در کشور تبدیل شدند، بر اساس هدف گیری و راهبرد دولت سیزدهم این مناطق نقش تولیدی و صادراتی را خواهند داشت که بر این اساس منطقه آزاد قصرشیرین نیز منطقه تولیدی-صادراتی خواهد شد.

محمدی با اشاره به دیدار استاندار کرمانشاه و استاندار دیالی عراق موضوع منطقه آزاد سه جانبه ایران، کردی و عربی را یکی از موضوعات مطرح شده در این دیدار عنوان کرد و گفت: پیرو این مذاکرات و برنامه ریزی پیش از آن استان کرمانشاه حساب ویژه‌ای بر ایجاد این منطقه باز کرده و این هدف گذاری بر اساس افق‌های بلندمدت و حفظ بازارهای صادراتی در منطقه بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.