وزارت تحصیلات عالی طالبان به نهادهای تحصیلی خصوصی و دولتی دستور داد که این نهادها بدون مجوز این وزارت با سازمان‌های خارجی و بین‌المللی ارتباط برقرار نکنند.

در نامه‌ وزارت تحصیلات عالی طالبان به نهادهای تحصیلی خصوصی و دولتی که نسخه‌ای از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، آمده است که در این اواخر برخی از مسئولان نهادهای تحصیلی با نمایندگان سفارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات خارجی ملاقات کرده و بدون هماهنگی، زمینه بازدید نمایندگان مؤسسات خارجی از نهادهای تحصیلی را فراهم کرده‌اند. این کار به‌گفته‌ وزارت تحصیلات عالی طالبان، خلاف موازین اداری این وزارت است.

وزارت تحصیلات عالی طالبان گفته است که مسئولان نهادهای تحصیلی قبل از انجام ملاقات با نمایندگان مؤسسات خارجی و سازمان‌های بین‌المللی، این وزارت را در جریان بگذارند و از طریق ریاست ارتباط خارجه و تنظیم بورسیه‌ها مجوز رسمی دریافت کنند.

وزارت تحصیلات عالی طالبان به نهادهای تحصیلی خصوصی و دولتی دستور داد که نباید مسئولان این نهادها بدون مجوز این وزارت با سازمان‌های خارجی و بین‌المللی ارتباط برقرار کنند.

پیش از این ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان گفته بود مدافعان کنونی حقوق بشر به نام حقوق بشر می‌کوشند تا در امور داخلی افغانستان دخالت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار