شهردار زاهدان گفت: در حوزه تاکسیرانی باید حدود هفت هزار تاکسی در سطح شهر زاهدان فعالیت کنند؛ اما در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه وجود دارد که از این تعداد نیز ۹۰ درصد عمر مفید خود را از دست‌داده‌اند.


محمد امیر براهویی با بیان اینکه در ناوگان تاکسی با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم،  گفت: مشارکت خوبی از سوی شهرداری، کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت کشور انجام شده و مجوز ۵۰۰ دستگاه تاکسی برای زاهدان دریافت شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۰ دستگاه برای افراد نیازمند کمیته امداد ثبت‌نام و توسط افراد متقاضی خریداری شده است که این اقدام علاوه بر کمک به بهبود ناوگان شهری منجر به ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.

این مسوول بیان کرد: پیگیر هستیم تا پایان سالجاری در صورت همکاری ایران‌خودرو و باز شدن سایت ۲۵۰ دستگاه دیگر نیز خریداری کنیم که این اقدام تأثیر بسزایی در سیمای شهری، ناوگان عمومی شهر و ایجاد اشتغال خواهد داشت.

وی گفت: از آنجایی‌که تاکسی‌ خطی در شهر زاهدان کم داریم در حال پیگیری هستیم که این مشکل نیز با ورود تاکسی‌های جدید برطرف شود.

براهوایی تأکید کرد: این تاکسی‌ها در قالب تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان کمیته امداد داده شده که با این اقدام زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در یک نوبت و یک هزار نفر در ۲ نوبت فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز روشنی فراروی ناوگان حمل‌ونقل شهرداری این شهر وجود دارد که این رویکرد نویدبخش تأمین نیاز حداکثری شهروندان در بخش تردد درون‌شهری است.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار