مبارزه با احتکار زمین در دستور کار قرار گرفت

وزیر راه وشهرسازی گفت: از طریق اجرای قانون مقررات، با احتکار زمین مبارزه می شود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت: صنعت ساختمان که یکی از بزرگترین صنایع در کشور است در این نمایشگاه مشخص می‌شود که این صنعت به چه جایگاهی پیشرفت کرده است رسید.

بذرپاش گفت: حدود ۸۰ درصد محصولات تولیدات کشور ما در این حوزه مصالح ساختمانی قابلیت صادرات دارد. ۷۵۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه شرکت کردند و ظرفیت عظیم و بزرگی در این حوزه در کشور وجود دارد. 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد:در حال حاضر هدف گذاری کردیم انتظار ما بیش از این رشد است و احداث بیست و هفت شهر ساحلی را تصویب رساندیم که پروژه طرح نهضت ملی با شتاب بیشتری در حوزه تک طبقه و ویلایی در حال پیشرفت است.

این مسئول در ادامه گفت: ساخت و ساز واحد ها مسکونی آغاز شده و ما خودمان را متعهد میدانیم که بازار هایی را برای این صنعت ایجاد کنیم و اگر مهمان خارجی وارد کشورمان شود این وظیفه بر عهده ماست که شرکت های این صنعت و توانمندی هایش را به جهان معرفی کنیم. در مصالح ایرانی را در حوزه های مختلف برای کشورهای دیگر مشکل صادراتی نداریم و دچار کمبودی در این حوزه نیستیم. 

وی در ادامه گفت: سازمان تجارت در این حوزه فعال‌تر خواهد درخشید البته این گستره صادرات که از ابتدای امسال شروع شده بسیاری از نیاز ها را پاسخ می‌دهد و یک سری سفارش گذاری‌های مطمئنی ما باید ایجاد کنیم. 

بذرپاش گفت: در شورای عالی مسکن است این طرح را مطرح کردیم که قیمت ساخت مسکن با یک حداقل افزایشی یابد و باید تضمین دهیم  ما برای پیگیری مصوبات رئیس جمهور جلسات بسیار خوبی را انجام دادیم و بسیاری از مصوبات در سه ماه به مرحله اجرایی رسیده و این باعث خوشحالی ما است. 

بذرپاش در خصوص کشور سوریه افزود: کشور سوریه نیز به ساختمان‌ سازی نیازمند است ‌‌و طبق بازدیدهای که از کشور سوریه شد بنا بر این شد تا از ظرفیت‌های ما بازدید داشته باشند و ما بتوانیم در این کشور حداکثر استفاده را از صنعت خودمان داشته باشیم. 

وی در مورد واحد‌های در حال ساخت گفت: اکنون بیش از یک و نیم میلیون پروژه در حال ساخت در کشور وجود دارد که یک انباشت تقاضا و تولید در کشور به وجود آمده است و امروزه حدود یک و نیم میلیون مسکن در بافت فرسوده روستایی و غیره در حال ساخت است. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعا کارها با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد و امسال و سال آینده زمان شکوفایی است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: ابتدا باید با احتکار زمین مبارزه شود قطعا نمی‌توان زمینی که سال‌ها در محدوده شهر است به کار گرفته نشود.تولید واحد های مسکونی یک بخشی از طرح نهضت ملی مسکن و بخشی دیگر ازبافت فرسوده است. 

وی گفت: بهترین روش ساخت مسکن جایگزین در حوزه بافت فرسوده است و ما مکانیزم های شهر سازانه را ابلاغ خواهیم کرد و از طریق اجرای قانون مقررات، با احتکار زمین مبارزه می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار