سلاجقه گفت: هر طرح عمرانی که قرار است اجرا شود باید گزارش ارزیابی زیست محیطی داشته باشد و اجازه هیچ گونه بی مبالاتی در محیط زیست را نمی‌دهیم.

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز پنج شنبه از مسیر ساخت راه‌های روستایی در شهرستان کازرون بازدید و اظهار کرد: هر طرحی که قرار است اجرا شود باید گزارش ارزیابی زیست محیطی داشته باشد.

سلاجقه در سفر به شهرستان کازرون ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست قوانین خود را دارد، بنابراین هر طرح جدیدی باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشد تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و اجازه هیچ گونه بی مبالاتی در محیط زیست را نمی‌دهیم.

 رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در ادامه سفر به شهرستان کازرون از منطقه حفاظت شده میان کتل و محل نگهداری گوزن زرد ایرانی بازدید کرد.

 سلاجقه در این بازدید روند نگهداری گوزن زرد ایرانی را از نزدیک مشاهده و آن را مثبت ارزیابی کرد. بازدید از جاده جدید شهرانجان - پریشان هم در ادامه سفر معاون رییس جمهور انجام شد، او همچنین از ارتفاعات این جاده دریاچه پریشان را هم مورد بازدید قرار داد.

 زیارت آرامگاه شهدای گمنام و آرامگاه شهید محمد خرسند امام جمعه شهید شهرستان کازرون نیز از جمله برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهوری به شهرستان کازرون بود.

سلاجقه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کازرون نیز بر لزوم رعایت الزامات زیست محیطی و تلاش برای مصون ماندن محیط زیست از آسیب‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: محیط زیست از همه الزامات و ظرفیت‌ها برای پاسداشت این ارزش‌ها بهره گیری می‌کند.

استان‌های دارای ظرفیت حفاظت از محیط زیست معرفی می شوند

او اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای معرفی استان‌های دارای ظرفیت حفاظت از محیط زیست تلاش می‌کند. استان فارس و شهرستان کازرون ظرفیت‌های بدیع و قابل توجهی در این عرصه دارد.

 سلاجقه با بیان اینکه طبیعت و محیط زیست متعلق به همه مردم است، تصریح کرد: مردم به مسائل محیط زیستی حساس هستند و پاسداشت ارزش‌های محیط زیست را به عنوان یک مطالبه مطرح می‌کنند.

 دیدار با خانواده شهید بیرامی همیار محیط زیست و همسر شهید امینی از دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به شهرستان کازرون بود.

منطقه حفاظت شده میان کتل بخشی از مناطق حفاظت شده ارژن و پریشان شهرستان کازرون است. این منطقه در ۳۰ کیلومتری شمال کازرون و در مسیر جاده قدیم این شهرستان به شیراز قرار دارد. 

منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان در بخش جنوبی رشته کوه‌های زاگرس و در ۶۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد و راه مهم ارتباطی فارس به استان‌های خوزستان و بوشهر از کنار این منطقه می‌گذرد.

در حد فاصل تالاب ارژن و پریشان، منطقه‌ای به وسعت حدود ۶ هزار هکتار که غالب از جنگل‌های انبوه بلوط پوشیده شده به عنوان محدوده امن منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان انتخاب شده و از سال ۵۷ توجه ویژه‌ای به آن می‌شود و از هر گونه فعالیت کشاورزی، دامداری و فعالیت‌های انسانی در آن جلوگیری شده است.

 گوزن زرد گونه‌ای است که در طبیعت یافت نمی‌شود و منقرض شده و در برخی سایت‌های کشور در شرایط نگهداری حفاظتی تکثیر یافته است.

۲ سایت احیا در شهرستان‌های کازرون (در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز) و ارسنجان (۱۲۵ کیلومتری شمال شرق شیراز) در استان فارس برای زیست گوزن زرد ایجاد شده است. شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار