معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بر لزوم استفاده از شایستگی‌های جوانان در زمینه کسب و کار‌های صنایع‌دستی در استان تاکید کرد.

فرهاد حامدی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در کارگاه آموزشی مبانی و مفاهیم توسعه کسب وکار صنایع‌دستی ویژه شاغلین صنایع‌دستی که با حضور مدرسین پژوهشگاه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: صنایع‌دستی جزو افتخارات ارزشمند کردستان است که فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته تا به جایگاه امروزی خود برسد.

او اظهار کرد: توسعه این صنعت ظرفیت لازمی را برای ایجاد اشتغال، بازار کار و پویا نمودن اقتصاد منطقه دارد.

حامدی بر شناسایی و استفاده از نیروی جوان به‌ویژه جوانانی که دارای ایده و نشان ملی، جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه و افراد دارای ایده به‌منظور توسعه کسب و کار این صنعت در استان تاکید کرد و افزود: این کارگاه آموزشی با هدف افزایش سطح آگاهی، توانمندسازی و بروزرسانی دانش فنی شاغلان صنایع‌دستی به‌‎منظور رشد، بهبود کسب و کار هنرمندان و صنعتگران هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی استان برگزار شد.

او عنوان کرد: پس از کارآفرینی و ایجاد اشتغال و تولید پایدار، مقوله بازاریابی و فروش محصولات تولید شده صنایع‌دستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تحقق این امر بدون آموزش و یادگیری در این حوزه امکان‌پذیر نخواهد بود.

معاون صنایع‌دستی استان یادآور شد: امید است با تشکیل این دوره‌ها و انجام آموزش‌های لازم برای شاغلین صنایع‌دستی، شاهد رشد بیش از پیش در حوزه تولید، کارآفرینی، بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی در استان باشیم.

گفتنی است ٣٠ نفر از هنرمندان شاغل رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در این دوره شرکت کردند که در پایان برای آن‌ها گواهی حضور در دوره صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.