منشاء آلودگی هوای مشهد فعالیت ۲ کانون خارجی گرد و غبار است

کارشناس مسوول بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: منشاء افزایش حجم ریزگردها در هوای مشهد در پانزدهمین روز مرداد، فعال شدن ۲ کانون خارجی قره قوم در ترکمنستان و هرات در افغانستان است.

فرخ‌لقا امینی گفت: به تبع فعالیت این کانون‌های خارجی و تبعات ناشی از آن، کانونهای داخلی استان و وزش باد عامل گرد و غبار و آلودگی هوای کلانشهر مشهد است.

وی بیان کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۹۵ و شاخص کنونی کیفیت هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت اخیر با عدد ۳۷۷ هر ۲ از وضعیت اضطرار نشان دارد.

کارشناس مسوول بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در چنین شرایطی توصیه می‌شود مردم تا حد امکان آمد و شد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی و زنان و کودکان نیز از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

وی با بیان این که کارگروه اضطراری آلودگی هوای کلانشهر مشهد بامداد امروز برگزار شد، ادامه داد: براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار استان، کلیه مراکز آموزشی، مهدهای کودک، باشگاه ها و مجموعه های ورزشی در مشهد طی امروز تعطیل خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
هوا خیلی ناجور شده! کاش یه باران شدید بباره تمام این گردوغبار بره! اگه این الودگی ها از کشورهای دیگه هست هشدار جدی بدید.