سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : کرمانشاه تا سال گذشته رتبه نخست بیکاری در کشور را داشت، اما امروز این آمار کاهش یافته و این استان ۶ پله کاهش نرخ بیکاری دارد.

عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : کاهش ۵.۲ درصدی نرخ بیکاری در استان بی سابقه بوده و امیدواریم با تلاش روزافزون دست‌اندرکاران این آمار در آینده نزدیک بسیار بهبود یابد.

وی با بیان اینکه بهبود ۶ پله‌ای رتبه بیکاری کرمانشاه باعث شده این استان از جایگاه اول کشور به جایگاه هفتم برسد، اظهار کرد: کاهش نرخ بیکاری همراه با بهبود جایگاه استان بی سابقه است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: در فصل بهار رونق کشاورزی آمار نرخ بیکاری در کشور را کاهش می‌دهد؛ اگرچه کرمانشاه بیشتر در فصل بهار با کاهش نرخ بیکاری مواجه است، اما این کاهش در سال‌های گذشته معمولا با جابه جا شدن رتبه استان همراه نبوده است.

محمدی با اشاره به روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه و رسیدن این استان به رتبه هفتم بیکاری کشور افزود: این آمار نیز سزاوار کرمانشاه نیست و باید باز هم جایگاه استان را بهبود دهیم و آن را به پایین‌ترین حد ممکن برسانیم.

وی گفت: کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خارج از توان یک شخص خاص یا حتی یک تیم متخصص است و این کاهش آمار با همکاری بخش‌های دولتی، خصوصی، بانک‌ها، دستگاه قضا، مجمع نمایندگان، سپاه و بسیج، دستگاه‌های نظارتی و سایر ارگان‌های مربوطه انجام شده است.

وحیدی افزود: در جریان سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص داده شد که از این مقدار تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و برای یک هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان دیگر نیز با بانک‌ها به توافق رسیده‌ایم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از جذب ۲۷ درصدی تسهیلات تبصره ۱۶ که از میانگین کشور بالاتر است خبر داد و گفت: حرکت به سمت راه‌های تامین مالی جدید به ویژه از طریق بورس، تغییر رویکرد ستاد تسهیل، هم افزایی سازنده با عراق و تبادل هیات‌های اقتصادی و تجاری به این کشور که در آینده نزدیک منجر به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در استان خواهد شد از جمله اقدام‌های مهم و برجسته به شمار می‌آید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.