سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : پیگیری برای اخذ تخفیف ۲۵ درصدی تعرفه واردات کالا از مرز‌های استان کرمانشاه، در حال انجام است.

وحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از پیگیری‌های بعمل آمده در خصوص اخذ تخفیف ۲۵ درصدی تعرفه از واردات کالا از مرز‌های استان از نهاد ریاست جمهوری سخن خبر داد و گفت : به دنبال آن هستیم با اخذ این مجوز، واردات کالا از مرز‌های پرویزخان و خسروی شکل بگیرد و با این روش رونق تجارت استان را بهبود ببخشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های بعمل آمده فعالیت اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین در پنج ماه آینده آغاز خواهد شد.

وحید محمدی با اشاره به موقعیت کرمانشاه و محوریت آن به عنوان مرکز غرب کشور از نقش و اهمیت این استان در مراودات تجاری با کشور عراق سخن گفت.
محمدی افزود: استان کرمانشاه همواره در مبادلات تجاری با کشور عراق نقش پر رنگی را ایفا نموده و این نقش را در سنوات گذشته حتی با وجود مشکلات امنیتی و ناامنی‌های حاصل از وجود داعش در کشور عراق حفظ نمود.

وی گفت: در شرایط فعلی و با وجود امنیت موجود و رفع ناامنی‌های به وجود آمده در آن سوی مرز، رونق تجارت به مرز‌های استان بازگشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: استان کرمانشاه با توجه به پتانسیل‌های خوب از جمله نزدیکترین مسیر به مرکز اقتصادی عراق، داشتن راه‌های مواصلاتی مطلوب، شرایط جغرافیایی مناسب و هم مرزی با بخش عربی و کردی عراق قطعا در سال‌های آینده شاهد رشد چندین برابری تجارت و فعالیت‌های اقتصادی در استان خواهیم بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.