۳۵۰ دستگاه ون و تاکسی به ناوگان اهواز اضافه می‌شود

رئیس شورای شهر اهواز گفت: ۳۵۰ دستگاه ون و تاکسی در هفته دولت و دهه فجر امسال رونمایی و به ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شوند.

سیاوی محمودی  رئیس شورای شهر اهواز تعداد تاکسی‌های زرد پلاک "ت" فعال در اهواز را بیش از هزار و ۹۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد از این خودرو‌ها عمر بالای ۱۰ سال دارند و در مسیر فرسودگی هستند.

او افزود: باتوجه به اینکه سازمان تاکسیرانی اهواز به عنوان سازمان نظارت بر امر تاکسیرانی است، در دهه‌های قبل بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی مطرح نشده است و دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی و ناوگان تاکسیرانی دارد و در امر اعطای تسهیلات همکاری می‌کند.

رئیس شورای شهر اهواز نوسازی ناوگان تاکسیرانی را برنامه شهرداری و شورای شهر اهواز عنوان کرد و ادامه داد: کار‌های مقدماتی برای بهبود وضعیت تاکسی‌ها انجام شده و پس از سال‌ها توانستیم با کمک برخی از نهادها، تعدادی تاکسی جدید خریداری کنیم.

آقای محمودی می‌گوید: براساس کار‌های انجام شده برای اعطای تسهیلات، معرفی رانندگان به بانک‌های عامل، در هفته دولت و دهه فجر امسال ۳۰۰ دستگاه تاکسی نو و جدید دیگر به ناوگان تاکسیرانی این کلانشهر اضافه خواهد شد.

او با اشاره به خرید ۵۰ دستگاه خودروی ون گفت:  تعدادی از این خودرو‌ها در هفته دولت رونمایی و راه اندازی می‌شوند و تعدادی دیگر نیز در دهه فجر رونمایی و به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شوند.

رئیس شورای شهر اهواز درخصوص وضعیت اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری ادامه داد: ۱۲۹ دستگاه اتوبوس در اسفندماه سال ۱۴۰۰ خریداری شد، ولی به دلیل محقق نشدن وعده شرکت‌های تولیدکننده، ۴۲ اتوبوس وارد اهواز شد، اما یکی از مطالبه‌های کنونی ما است و در سفر هیئت دولت به خوزستان، این موضوع مورد پیگیری قرار کرفت.

آقای محمودی درخصوص کمبود و نبود سایبان و آبسردکن در ایستگاه‌های اتوبوس گفت: یک ایستگاه در مرکز شهر تجهیز شده و تجهیز ۲ ایستگاه دیگر در دستور کار سازمان تاکسیرانی اهواز است، ضمن اینکه پیگیری‌ها برای ایجاد آبسردکن از سوی این سازمان در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۰۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
شورای شهر اهواز لطفاً وعده علکی ندین 350 تا شما تو 50 تاش موندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
ناوگان پاک برقی عمومی را هم باید با کمک همه شرکتهای بزرگ خوزستان در شهرهای خوزستان گسترش داد
آخرین اخبار