معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: علی رغم تعطیلی و گرمای طاقت‌فرسای هوا طی تعطیلات اخیر بیش از ۳۰۴ هزار تن از گندم در استان‌های مختلف کشور خریداری شد.

آقای سید سعید راد گفت: مدافعان امنیت غذایی در تعطیلات سه روزه کشور به دلیل گرمای کم‌سابقه هوا، در مراکز خرید، بنادر جنوبی و شمالی حوزه‌های لجستیک و ترابری، بخش‌های انبارش و ذخیره‌سازی و مبادی توزیع، با تمام توان و به صورت بی‌وقفه برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری مردم در تلاش بودند.
 
او با اشاره به اینکه فعالیت شبانه‌روزی عوامل تأمین انواع کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر و روغن از مبادی داخلی و خارجی در تمام ایام سال حتی در روزهای تعطیل ادامه دارد، افزود: در تعطیلات اخیر نیز بالغ بر ۵ هزار عامل تشخیص و ذی‌حساب به همراه سایر عوامل، هر روز بیش از ۱۰۱ هزار تُن از محصول گندمکاران را در نقاط مختلف کشور، خریداری و به منظور ذخیره‌سازی به انبارها و سیلوها ارسال کردند.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه خرید تضمینی گندم از ابتدای فروردین‌ماه در کشور آغاز شده و مراکز خرید به طور تمام‌وقت وقت، محصولات صدها هزار کشاورز را در ۳۱ استان کشور خریداری کرده‌اند، گفت: در مدت چهار ماه و نیمی که از آغاز عملیات خرید تضمینی این محصول گذشته است، ۸ میلیون و ۸۵۶ هزار تن گندم در قالب یک میلیون و ۶۸۰ هزار محموله از ۶۰۸ هزار کشاورز، تحویل و خریداری شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار