سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری استان به سبب برنامه‌های کارشناسی و طرح‌های اجرایی دولت سیزدهم در حوزه اشتغال از ۱۲.۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۱۰.۴ درصد در سال ۱۴۰۱ کاهش پیدا کرد.

محمدکاظم منزوی گفت: شناسایی مداوم و رصد مسائل اقتصادی چهارمحال و بختیاری یکی از برنامه‌های مستمر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری است.

وی افزود: در این راستا، جمع‌آوری اطلاعات هفتگی قیمت ۱۰۰ قلم کالای برگزیده، رصد مستمر موجودی کالا‌های اساسی چهارمحال و بختیاری و برنامه‌ریزی به منظور جلوگیری از تخلفات در حوزه اصناف، پایش مستمر طرح‌های سرمایه‌گذاری مهم و پیشران به‌صورت پروژه‌محور، بازدید میدانی از بنگاه‌های تولیدی و نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی با هدف شناسایی مسایل و تدوین راهبردها، برنامه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی استان شامل ۱۶ هدف و ۳۸ برنامه در سال‌جاری در دست اقدام قرار دارد.

منزوی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال هفت جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از سه برابر رشد داشته و بیشتر مشکلات، مربوط به تامین سرمایه در گردش و استمهال تسهیلات بوده است.

وی یادآور شد: نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری از ۱۲.۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۱۰.۴ درصد در سال ۱۴۰۱ و کاهش ۹ پله‌ای نرخ بیکاری استان در بین استان‌های کشور شد.


بیشتر بخوانید


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: رشد ۱.۶ درصدی بیمه‌شدگان اجباری تامین اجتماعی برای ۱۲ هزار و ۳۷۱ کارگاه در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ اتفاق مهمی است.

وی گفت: تعداد بیمه‌شدگان زیرپوشش تامین‌اجتماعی در پایان سال ۱۴۰۱ به ۸۷ هزار و ۷۰۶ نفر رسیده و در پایان اردیبهشت سال‌جاری این رقم به ۸۹ هزار و ۳۹۴ نفر افزایش یافته است.

منزوی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ اشتغال ۲۱ هزار و ۲۷۳ نفر در سامانه رصد ثبت شد که نسبت به تعهد چهارمحال و بختیاری ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تسهیلات تکلیفی شامل تسهیلات اشتغال روستایی با ۸۴ درصد پرداخت، اعتبار تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ با ۱۰۰ درصد پرداخت، تسهیلات جز یک بند ب تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ با ۷۸ درصد پرداخت و تسهیلات جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ با ۴۵ درصد به طرح‌های اقتصادی انجام شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ارزش صادرات محصولات تولیدی استان در بهار سال‌جاری ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در این مدت حجم صادرات محصولات در چهارمحال و بختیاری ۹۰ درصد رشد داشته است.

منزوی اظهار کرد: از عمده‌ترین اقدامات حوزه هماهنگی امور اقتصادی در چهارمحال و بختیاری می‌توان به برگزاری مستمر جلسات کارگروه تنظیم بازار استان، تصویب و تقویم برگزاری ۲۵ نمایشگاه در سال، برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی اتاق‌های اصناف، برگزاری جلسات راهبری میوه استان، برنامه‌ریزی برای انجام کشت قراردادی در سال جاری و خرید تضمینی گندم اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۶:۰۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
استانداران و نمایندگان و شهروندان باید برای رشد و شکوفایی و پیشرفت هرچه بیشتر و بهتر استانمان مطالبه گر باشند و رتبه استان را در انواع و اقسام تولید بالا و بالاتر ببرند
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyarivand
۱۶:۰۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
اگر معتقد به پدافند غیرعامل و آمایش سرزمین باشیم استان بام ایران چهارمحال بختیاری از بهترین گزینه ها برای ساخت تولیدیهای گوناگون و کارخانجات و صنایع در کشورمان است
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۱۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
چهارمحال و بختیاری دارای منابع انرژی فراوانی است که ظرفیتهای بسیاری برای تبدیل شدن به استانی ابر صنعتی را دارد
تنها یک شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال بختیاری بتنایی نزدیک به ده درصد آب کشور را دارد
گذر خط‌های مهم انرژی و نیروگاه‌های پاک برقابی و قرار گیری بین مرکز و بنادر و زاگرس مرکزی و داشتن نیروهای فنی و زبده و باهوش همه و همه زیر ساختها خوبی برای تبدیل این استان بام ایران ،چهارمحال بختیاری به ابر صنعتی شدن را در صورتیکه مدیران و مسولان و نمایندگان ملی و استان کمی عاقلانه و مسولانه بیندیشند را دارد
به امید دیدن شهرها و شهرک‌های صنعتی و شهرهای فولاد و شهرهای پتروشیمی در استانمان چهارمحال بختیاری
آخرین اخبار