قیام به خونخواهی امام حسین (ع) در سیستان و بلوچستان برگزار می شود

همایش قیام به خونخواهی امام حسین (ع) ۲۵محرم در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

  حجت الاسلام والمسلمین آقاحیدری نسب دبیر   همایش قیام به خونخواهی امام حسین (ع) در دیدار با مدیرکل مرکز سیستان وبلوچستان  گفت: در خصوص موضوع تاریخی نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان، محمدحسین رجبی دوانی، تاریخ دان کشورمان، براساس پژوهش‌ها و تحقیقاتی که در تاریخ سیستان انجام دادن، منابعی راذکر و ردپایی از این حادثه را در تاریخ عنوان می‌کنند.

وی افزود: قراراست همایش قیام به خوانخواهی امام حسین (ع) امسال،۲۵محرم در ۲۵ نقطه کشور ازجمله تهران، شمال، خراسان شمالی، شاهرود، نیشابور، سرخس برگزار شود.

 علیرضا کیخا مدیرکل صداو سیمای مرکز سیستان و بلوچستان باتاکید برهماهنگی مناسب معاونت‌های مختلف صداوسیما برای پوشش مناسب این همایش گفت:قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) بعد از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در سیستان اتفاق افتاده وتاریخ بصورت کلی این قیام را گزارش کرده است

وی افزود: این همایش تمام ایرانیان را متوجه این مسأله می‌کندکه ما ایرانی‌ها درمنطقه سیستان اولین خونخواهان امام حسین (ع) بودیم

تاکنون این همایش در منطقه سیستان بامحوریت شهرستان زابل برگزارمیشد، اما امسال در بسیاری از شهر‌های ایران که سیستانی‌های مقیم در آن شهر‌ها حضوردارندبرگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موسی اف
۲۳:۲۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
سلام.مشغول تدارک جهت برگزاری مراسم در استان گلستان با محوریت شهرستان کلاله هستیم . انشاالله به یاری خدا این همایش ملی و جهانی شود . دوستداران اهل بیت ع تلاش موقر بنمایند.
آخرین اخبار