رئیس هیات والیبال کردستان:

والیبال کردستان نیازمند حمایت است

رئیس هیات والیبال کردستان گفت: استان کردستان ظرفیت میزبانی از مسابقات مهم را دارد اما در حوزه زیر ساخت ها مشکل های اساسی داریم .

امید مهتاب رئیس هیات والیبال کردستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به اقدامات یکسال اخیر این هیات اشاره کرد و گفت: میزبانی تیم‌های نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور، اعزام تیم جوانان به مسابقات قهرمانی کشور، اعزام تیم آینده‌سازان به شیراز، برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری درجه سه، چهار سمینار دانش‌افزایی و دوره مربیگری بین‌المللی سطح یک کشور برای اولین بار در غرب کشور از جمله این اقدامات بوده است.

او به شرح کمبود و کاستی های این هیات در استان پرداخت و گفت: استان کردستان ظرفیت میزبانی از مسابقات مهم را دارد و اخیرا پیشنهاد میزبانی اردوی تیم ملی را داشته ایم، اما همه این‌ها نیازمند زیر ساخت است.

مهتاب با بیان اینکه این هیات از یک سالن استاندار والیبال محروم است، تاکید کرد: سالن بین المللی برای هیات یک نیاز ضروری است و علاوه بر آن، در زمینه هتلینگ و سالن‌های استاندارد نیز مشکلاتی داریم که می‌تواند میزبانی این استان را با مشکل مواجه کند.

رئیس هیات والیبال کردستان تعداد ورزشکاران والیبال سازمان یافته در سطح استان را پنج هزار و ۸۰۰ ورزشکار نفر خواند و گفت: در حال حاضر فقط در شهرستان سنندج خانه والیبال وجود دارد و در اکثر شهرستان‌های استان خانه والیبال وجود ندارد در حالی که ضروری است در همه شهرستان‌ها دایر شود.

او بر ضرورت کمک خیرین در زمینه ورزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: برخی از کم کاری‌ها برای هیات می‌گویند و آن را به رئیس هیئت نسبت می‌دهند در حالی که اعتبار و بودجه‌ای وجود نداریم که بتوان کاری انجام داد، اما باز هم با عشق و علاقه به کار خود ادامه میدهیم.

مهتاب از عدم همکاری شهرداری‌ها و به خصوص کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر با این هیات انتقاد کرد و گفت: واحد‌های صنعتی و کارخانه‌ها استان از حوزه ورزش حمایتی نمی‌کنند.

او خاطرنشان کرد: امسال پس از چهار سال تیم راه‌یاب ملل مریوان به دلیل نبود حامی در استان به شهرداری گرگان واگذار شد که اگر حمایت دولتی و شهرداری سنندج را داشتیم می‌توانستیم تیم را در استان نگه داریم، اما این اتفاق نیفتاد.

مهتاب تاکید کرد: ما برگزاری شش مسابقه قهرمانی کشور را در برنامه داریم که همه این‌ها هزینه لازم دارد لذا حمایت شهرداری، شورای اسلامی شهر و سایر نهاد‌های دولتی را نیازمند هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.