صیادی گفت: بخشی از تجهیزات و امکانات پزشکی و تخصصی بیمارستان تازه تاسیس شهرستان فردیس تامین نشده و نیازمند تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در حاشیه بازدید از تنها بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس در نشست با مسوولان مرکز درمانی افزود: این بیمارستان تا قبل از فعالیت دولت سیزدهم به صورت نیمه کاره مانده بود که با اهتمام این دولت و تامین ۵۰ درصد اعتبارات مورد نیاز آن اکنون وارد عرصه خدمات درمانی شده است.

صیادی گفت: اکنون چهار ماه از آغاز فعالیت بیمارستان شهید سلیمانی فردیس می گذرد و خدمات متنوعی به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه می شود اما برخی بخش ها هنوز تکمیل نشده است.

وی اظهار کرد: تاکنون برای خرید تجهیزات این بیمارستان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و در با ساخت ابنیه ، جمع اعتبارات صرف شده برای این طرح به ۱۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

صیادی گفت: بخش های مراقبت های ویژه مانند سی سی یو، آی سی یو ، اتاق عمل و اورژانس بیمارستان فردیس فعال است اما هنوز خدمات درمانی آن تکمیل نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه دیروز ۱۲ عمل جراحی اورژانس و آل اکتیو در اتاق عمل این بیمارستان انجام شد، افزود: اکنون در بخش «سی سی یو» بیمارستان فردیس هفت بیمار و در بخش «آی سی یو» سه بیمار بستری هستند و سایر بیماران از درمانگاه‌های تخصصی خدمات دریافت می کنند.

وی راه اندازی بخش های «ام آر آی » و «سی تی اسکن » را از مهمترین نیازهای بیمارستان فردیس برشمرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرویز اسکندری
۱۱:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
سلام :بسیار متاسف شدم که هنوز بیمارستان فردیس به دویست میلیارد تومان دیگر نیازمند است در صورتیکه بخش خدمات پزشکی که باجان مردم مستقیما سروکار دارد معطل بودجه شود . چرا ؟
گاها مشاهده می کنیم که چندین همت در کشورهای همسایه و دیگر کشورها مسئولین ذیربط ایران عزیز بهترین بیمارستانها با امکانات مکفی و بروز درست و تحویل کشورهای خارجی میدهند در صورتیکه هموطن و همشهری بنده در کشور خودش معطل بودجه ریزی از سوی کشور شود . آیا بیماری به همشهریان بنده فرصت میدهد که بودجه ریزی صورت بپذیرد و عوامل مربوطه تجهیزات را خریداری و منتقل نمایند ؟ اگر توانستند مسئولین مربوطه به سوال بنده پاسخ دهند بنده نیز دستهایشان را می بوسم و تشکر و قدردانی میکنم . چرا مسئولین استان البرز سال گذشته قبل از اینکه بودجه نویسی گردد و تصویب شود فکر حال حاضر بیمارستانهای و کلینیکهای استان را ننمودند ؟ اینهم مثل جریان قیمت گذاری شورای قیمت گذاری ده قلم مهم استراتژیک اجناس کشاورزی است و شورای رقابت که یکبار مخالفت میکند با قیمت گذاری شرکتهای مونتاژی و سپس با یک صحبت ریاست محترم جمهور تبدیل به قیمت گذاری بالای پانصد میلیون سود می شود . اینها ایراداتی است که در جای خود گفتگو و سریعا حل شود .
ارادتمند اسکندری از همشهریان استان البرز