سفرهای اربعین از ۲۷ مرداد آغاز می شود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت: سفرهای امسال از ۲۷ مرداد آغاز و تا ۲۵ شهریور ادامه دارد که اوج ترددها در زمان بازگشت زائران خواهد بود.

آقای رضا نخجوانی گفت: ستاد مرکزی اربعین ۱۸ کمیته دارد که یکی از آنها حمل و نقل است، جلسات ما از بهمن ۱۴۰۱ شروع شد. سال گذشته ۳ تا ۵ میلیون نفر جابه جا شدند و امسال هم  ۹۰ درصد از جابه جایی ها از طریق  حمل و نقل جاده ای که بخش عمده ای از آن   وسایل نقلیه شخصی است جابه جا می شود.

به گفته معاون حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی، امسال با توجه به نیاز حمل و نقل عمومی، تصمیم گرفته ایم از سرویس  سازمان های دیگر استفاده کنیم که در این حوزه تنها وزارت صمت و وزارت نفت اعلام آمادگی کرده اند، در حالیکه امسال نیاز به ۵۲۰۰ دستگاه اتوبوس از سایر وزارت خانه ها  داریم.

او گفت: واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس با کارکرد پنج سال از کشورهای دیگر است که امکان ثبت و سفارش آماده شده است‌، اما به اربعین امسال نمی رسد‌.

 افندی زاده افزود: موضوع این بود که بتوانیم از حمل و نقل شخصی به خوبی استفاده کنیم؛ برای اینکه مسافران بیشتری جابه جا شوند  تلاش می‌کنیم برای  زمینه هایی که وجود دارد برنامه ریزی انجام شود

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی  ادامه داد: ۴۰ درصد از ترددهای اربعین امسال از مرز  شلمچه و ۹ درصد از پایانه چزابه انجام می شود و امسال برنامه ریزی شده از مرزهای تمرچین و باشماق هم خروج انجام شود.

 او گفت: امسال از اول صفر ۲۷ مرداد تا ۲۵ صفر مدت زمان اربعین در نظر گرفته شده،  هرچه تعداد زائران در ۲۵ روز تقسیم شود امکان ارائه خدمات بهتر است. 

 افندی زاده گفت: وزارت‌ راه مسئولیت حمل و نقل و زیرساخت را دارد که تمام امکانات در نظر گرفته شده است.

او گفت: درخواست کرده ایم که پیش فروش بلیت زودتر آغاز شده تا مدیریت  زائران بهتر صورت گیرد و  امسال چهار میلیون زائر پیش‌بینی کرده ایم که در  مجموع  رفت و برگشت ۸ میلیون نفر می شود.

 افندی زاده گفت: با ایجاد قراردادهای سازمان راهداری و راه آهن تلاش می شود مشکلاتی که در حمل ونقل پیش می آید مدیریت شود. 

 معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی  گفت:  سفرهای رفت در بازه زمانی طولانی تر خواهد بود، اما اوج سفرها در زمان بازگشت است که در مدت کوتاه پنج روزه برای آن از ۱۵ تا ۲۰ شهریور در نظر گرفته شده است.

 او گفت: امسال سعی کرده ایم بین بندر خرمشهر و بصره شناور مسافری فراهم کنیم که هنوز به تفاهم و قطعیت نرسیده ایم، اما احتمال دارد امسال برقرار شود.

برچسب ها: حمل ونقل ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار