آفریقای جنوبی: مکرون به نشست آتی بریکس دعوت نشد

علیرغم تمایل رئیس جمهور فرانسه برای شرکت در نشست گروه بریکس، وزیر خارجه آفریقای جنوبی می‌گوید از او برای شرکت در این نشست دعوت نشده است.

نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی می‌گوید رئیس جمهور آفریقای جنوبی، در مجموع از سران ۶۷ کشور و نماینده ۲۰ سازمان برای شرکت در اجلاس بریکس در اواخر اوت دعوت کرده است، اما رئیس جمهور فرانسه در میان دعوت شدگان نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته وزیر خارجه آفریقای جنوبی، تا کنون ۳۴ کشور حضور خود را تایید کرده‌اند. دبیر کل سازمان ملل، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا و رئیس بانک توسعه جدید بریکس نیز از دیگر افراد دعوت شده به نشست هستند.

یک روزنامه فرانسوی ماه گذشته به نقل از منابعی در کاخ الیزه گزارش داد که مکرون از سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواسته او را به نشست آتی بریکس دعوت کند. کمی بعد، کاترین کولونا، دیپلمات ارشد فرانسوی تأیید کرد که مکرون مایل است به عنوان ناظر در نشست گروه اقتصادی بریکس شرکت داشته باشد.

روسیه در این خصوص گفته بود با توجه به سیاست خصمانه پاریس در قبال مسکو، مشارکت مکرون در نشست «نامناسب» خواهد بود.

گفتنی است اجلاس آتی گروه بریکس از ۲۲ تا ۲۴ اوت در ژوهانسبورگ، بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی برگزار می‌شود. این گروه از قدرت‌های اقتصادی نوظهور تشکیل شده و برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی اعضای اصلی آن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۶:۲۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
امانوئل مکرون یک برده فروش بی آبرویی است که در جهان لنگه ندارد. مکرون در ناتو ریاست میکند. در بریکس هم ریاست و عضویت می خواهد؟ جاسوس ناتو در بریکس ....!
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۲:۳۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
مکرون از سیریل رامافوزا ، رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواسته او را به نشست آتی بریکس دعوت کند.
چنین است رسم سرای درشت
گهی پشت بر زین ، گهی زین به پشت
مک رُن یهودی زین به پشت
آخرین اخبار