سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : دو سد آناهیتا (کبوترلانه) و قشلاق تا پایان امسال آبگیری خواهند شد.

رسول فرهادی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر تنها دو سد در آستانه آبگیری در استان داریم، گفت : این سد‌ها شامل سد آناهیتا (کبوترلانه) کنگاور و سد قشلاق صحنه هستند.

وی به آخرین وضعیت ساخت این سد‌ها اشاره و اظهار کرد: سد آناهیتا در حال حاضر ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخشی از عملیات اجرایی آن باقی مانده که در حال انجام است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه به زودی ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص این سد واریز خواهد شد، افزود: از این مقدار ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ و ۸۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن و سفر ریاست جمهوری است که امیدواریم با تزریق این اعتبارات بتوانیم این سد را به آبگیری نزدیک کنیم.

فرهادی پیشرفت فیزیکی سد قشلاق را حدود ۹۳ درصد اعلام کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی این سد در مراحل نهایی است و آنچه که باقی مانده بیشتر کار‌های تملک اراضی است و از همین رو اعتبارات بیشتری را هم نیاز دارد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سد قشلاق را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: برای این سد نیز ۱۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته، اما امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته منابع مورد نیاز آن هرچه زودتر تامین شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه تاکید کرد: این دو سد با هدف تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان‌های کنگاور و صحنه احداث شده است.

فرهادی از سد بیستون یاد کرد و گفت: این سد در مرحله مطالعات است و هنوز تخصیص منابع آب ندارد.

وی با بیان اینکه سد بیستون سدی خارج از بستر در منطقه بیستون است، هدف از مطالعه این سد را تامین آب صنایع این محدوده و همچنین آب شرب شهر کرمانشاه در بلندمدت عنوان کرد .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.