دغدغه‌هایی که پای انگیزه خبرنگاران را فلج می‌کند/ فعالیت ۸۲ رسانه در خراسان جنوبی

 خبرنگاری یکی از مشاغل حساس و پر استرس است که سختی‌های آن دغدغه‌های زیادی را برای خبرنگاران به دنبال دارد.

قربانی مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی گفت: در استان ۸۲ رسانه اعم از ۴۱ رسانه چاپی، ۲۶ رسانه رسانه برخط و ۱۵ رسانه غیر برخط وجود دارد و سرانه رسانه در استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۱ رسانه است که از این نظر رتبه ۱۴ کشوری را داریم.

او افزود: خانه مطبوعات استان ۲۰۴ عضو اصلی دارد که ۱۰۶ عضو آن شامل ۷۵ خبرنگار و مابقی دیگر عوامل در سامانه جامع رسانه ثبت هستند.

قربانی بیان کرد: خبرنگاران برای بهره مندی از خدمات باید در این سامانه ثبت نام کرده و معرفی نامه از رسانه محل کار به همراه سوابق خود را در سامانه ثبت کنند.

مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی ادامه داد: در مورد اعطای زمین به خبرنگاران، واگذاری زمین روستایی در دستور کار بود که به دلیل درخواست دهیاران مبنی بر قطع واگذاری‌ها به دلیل ایجاد مشکلات برای آنان، این امکان متوقف شد که البته خبرنگاران می‌توانند برای دریافت زمین ویلایی در خوسف درخواست دهند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: با وجود اینکه خبرنگاران بازوی اصلی ارتباط بین مردم و مسئولین هستند و به صورت آنی و لحظه‌ای مشکلات را پیگیری می‌کنند، اما برخی مسئولین از همکاری با آنان سر باز زده و گا‌هاً ساعت‌ها پشت در اتاق و یا پشت خط خبرنگاران را منتظر  می‌گذرانند.

قربانی گفت: همچنین بحث حقوقی و دریافت خدمات برای خبرنگاران بسیار کم و ضعیف است به طوری که حقوق درصد زیادی از  آنان به صورت حق الزحمه‌ای است و کفاف هزینه‌های روزانه را نمی‌دهد و بیمه نیستند که باعث می‌شود خبرنگاران فعال نیز از ادامه فعالیت در این حرفه استعفا دهند.

مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی بیان کرد: پیگیر این هستیم تا از سمت فرهنگ و ارشاد و یا استانداری منابعی را برای بیمه خبرنگاران یا جبران کسری حقوق آنان دریافت کنیم و همچنین سهمیه ثبت در سامانه جامع رسانه برای استان افزایش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.