بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در کوهبنان

با حضور فرماندار کوهبنان و اعضای شورای اداری نقاط قوت و ضعف برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان بررسی شد.

مجید توکلی فرماندار کوهبنان در این نشست گفت: تاسوعا و عاشورای حسینی اوج عزاداری‌های مردم کوهبنان است؛ چرا که کوهبنان در این ایام شلوغ‌ترین روز‌های سال را سپری می‌کند.

او ابراز داشت: باید تلاش شود برنامه راهپیمایی در ایام محرم و صفر همراه با عزاداری تجمعی در سال آینده مد نظر باشد؛ گر چه این سنت چندین سال در ایام اربعین در شهرستان با حضور جاماندگان در بلوار بین الحرمین از حرم مطهر امام زاده سلیمانشاه تا حرم مطهر امامزاده بی بی عصمت برگزار می‌شود.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: جا دارد هیئت‌های عزاداری از حمل کردن علم‌های فلزی همچنین آوردن اسب و شتر در جلوی هیئت‌ پرهیز و تلاش کنند، یک موکب مرکزی از ابتدای محرم تا انتهای صفر ارائه خدمات داشته باشد.

توکلی بیان داشت: بایستی برنامه ریزی شود، زمینه پخش عزاداری سنتی کوهبنان که در محله انصار، دهستان‌های جور، خرمدشت و بخش طغرالجرد به صورت تجمعی برگزار می شود، از صدا و سیما فراهم گردد.

حجت الاسلام سید ابوحامد روح الامینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کوهبنان گفت: در ایام محرم خصوصا در دهه اول از سراسر کشور در شهرستان کوهبنان خصوصا بخش طغرالجرد و دهستان خرمدشت میهمانانی داریم.

او ابراز داشت: قریب به ۱۵ هیئت در روز تاسوعا و عاشورا در مراسم سوگواری اباعبدالله در کوهبنان شرکت می‌کنند؛ لذا باید تلاش شود اجتماع هئیت‌های عزاداری را در مراسم این دو روز داشته باشیم.

 

حجت الاسلام روح الامینی افزود: کوهبنان مهد عزاداری‌های استان کرمان است که این مهم باید بیشتر به مردم سایر نقاط کشور معرفی شود.

پیاده روی اربعین همراه با اجتماع عزاداران، جذب خادمان افختاری در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، مشخص کردن مسیر‌های تردد و پارک خودرو‌ها، جا نمایی موکب‌ها در روز‌های تاسوعا و عاشورا، حمل قرآن در هیئت‌های مذهبی با تلاش جوانان و نوجوانان، احیا و ثبت سنت ۱۲ امام حسینیه سید الشهدا، حمایت از هیئت‌های یا عباسی و جوش زنی از جمله مصوبات این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار