اجرایی شدن برخی اقدامات برای روان شدن تردد زائرین اربعین حسینی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از اجرایی شدن برخی اقدامات برای روان شدن تردد زائرین اربعین حسینی از مرز خسروی خبر داد.

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، گفت : همه دستگاه‌های اجرایی استان برای این حماسه بزرگ بسیج شده‌اند.

وی افزود: هرساله حدود ۶۰ درصد از زائرین اربعین حسینی از مسیر استان کرمانشاه تردد می‌کنند که بخشی از آن‌ها از طریق مرز مهران و بخشی دیگر هم از طریق مرز خسروی عازم کربلای معلا خواهند شد.

معاون استانداری کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته حدود ۲۶۳ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این تعداد به چهار برابر افزایش پیدا کرده و به حدود یک میلیون نفر برسد.

وی تصریح کرد: باتوجه به این موضوع، تلاش شده تا آمادگی لازم را از نظر زیرساختی برای تردد این تعداد زائر از مرز خسروی داشته باشیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که سال گذشته مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت نداشت، شاهد شلوغی و ازدحام بالایی در این مرز بودیم، لذا با رایزنی‌های صورت گرفته توسط مسئولین کشوری و استانی، امسال مرز خسروی بصورت ۲۴ ساعت فعالیت خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلاتی که سال گذشته در بحث کمبود گیت در طرف عراق داشتیم، امسال تلاش شده تا این مشکل برطرف شود و خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده تعداد گیت‌ها و فضای تردد زوار گسترش یافته تا تردد روان‌تری را شاهد باشیم.

معاون استانداری کرمانشاه گفت: در بحث امکانات رفاهی همچون احداث سایبان، سیستم‌های خنک کننده، بیمارستان صحرایی، اسکان، آشپزخانه و... نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: امسال در ستاد اربعین استان ۱۸ کمیته تشکیل شده که یکی از فعال‌ترین این کمیته‌ها، کمیته زیرساخت است که روکش آسفالت ۲۰۵ کیلومتر از جاده مسیر کنگاور تا خسروی و نیز احداث جاده برکت در مرز خسروی از جمله اقدامات مهم این کمیته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.