عضویت کارکنان نیرو‌های مسلح در جمعیت‌های سیاسی و تبلیغات انتخاباتی ممنوع است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: عضویت کارکنان نیرو‌های مسلح در سازمان‌ها احزاب جمعیت‌های سیاسی و شرکت آنان در دسته‌بندی‌ها و مناقشه‌های سیاسی،تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: عضویت کارکنان نیرو‌های مسلح در سازمان‌ها احزاب جمعیت‌های سیاسی و مداخله و یا شرکت و یا فعالیت آنان در دسته‌بندی‌ها و مناقشه‌های سیاسی و تبلیغات انتخاباتی ممنوع است لذا اکنون که فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور شروع شده است همه فرماندهان و نیرو‌های مسلح باید مقید به عمل به فرامین حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و قانون اساسی و دستورالعمل‌های صادره از ستاد کل نیرو‌های مسلح در این زمینه باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، در آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی خراسان جنوبی که با حضور اعضای شورای تامین و شورای قضایی استان برگزار شد با اشاره به در پیش بودن انتخابات اسفند امسال افزود: بر همین اساس نیرو‌های مسلح با احزاب سیاسی هیچ گونه وابستگی نباید داشته باشند و اقدامات لازم پیشگیرانه باید در یگان‌های نظامی و انتظامی انجام شود.

وی گفت: کارکنان نیرو‌های مسلح نباید له یا علیه نامزد‌های انتخابات اظهارنظری داشته باشند، اما تشویق به مشارکت حداکثری در انتخابات باید به نحو مطلوب انجام شود.

رسول کریمی تصریح کرد: اولویت اصلی این سازمان، پیشگیری از وقوع جرم است و تدابیری در این خصوص اتخاذ شده و اقداماتی انجام شده که منجر به ازبین رفتن خطر وقوع جرایم یا کاهش خطروقوع جرایم در بین نیرو‌های مسلح شده و خوشبختانه نتایج مثبتی هم داشته است و هر ساله شاهد کاهش وقوع جرایم در نیرو‌های مسلح می‌باشیم. 

وی گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تنها مرجع کیفری اختصاصی مصرح در قانون اساسی است که رسیدگی به جرایم نیرو‌های مسلح را به عهده دارد. 

 کریمی افزود: نیرو‌های مسلح همواره در همه حوادث و بحران‌ها کنار مردم بوده‌اند و مردمی بودن خود را در حوادثی مثل سیل و زلزله با بسیج امکانات برای خدمت به مردم به زیبایی نشان داده اند و کمک‌های مومنانه و دایر کردن بیمارستان‌ها از سوی نیرو‌های مسلح در دوران کرونا از حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نخواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اضافه کرد: نیرو‌های مسلح از چنان توانمندی، تحرک و اقتداری برخوردار هستند که جرات هر گونه تعرض را از دشمنان نهان و آشکار کشور عزیزمان سلب نموده اند انان ماموریت‌های بسیار حساسی دارند که حفاظت از تمامیت ارضی، دفاع از ارزش‌ها و دست اورد‌های انقلاب اسلامی و تامین نظم و امنیت از جمله آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار