قطار زاهدان ـ خاش توجیه اقتصادی ندارد‌/ راه‌آهن متضرر می‌شود

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: زمانی راه‌اندازی قطار زاهدان ـ خاش توجیه اقتصادی پیدا می‌کند که خط ریلی استان تکمیل شود.

 مجید ارجونی در حاشیه بازدید از مسیر ریلی زاهدان ـ خاش که به همراه اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: قطاری که از زاهدان به سمت خاش راه‌اندازی شده زمانی توجیه اقتصادی پیدا می‌کند که خط چابهار به آن وصل شود و از آن طریق ترانزیت صادرات و واردات انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری تور رسانه‌ای در این مسیر آگاهی بخشی حاشیه نشینان مسیر ریلی زاهدان ـ خاش بوده است.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق با اشاره بر اینکه راه‌آهن در حوزه ایمنی ریلی به شدت نیازمند آگاهی سازی مردمی که در حاشیه ریل راه آهن زندگی می‌کنند است گفت: برخی از افراد احشام خود را برای چرای از روی خط ریلی عبور می‌دهند که این مسئله باعث خسارات جانی و مالی زیاد می‌شود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت قطار و شیب و فرار مسیر ریلی، از زمانی که لوکوموتیوران فرد یا دام و یا شی را روی خط مشاهده و اقدام به ترمز کند تا لحظه توقف کامل مسافتی حدود ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ متر را طی می‌کند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی قطار مسافری زاهدان ـ خاش هدیه‌ای از سوی دولت سیزدهم و راه آهن جمهوری اسلامی ایران به مردم خاش بوده است.

ارجونی تصریح کرد: با وجود اینکه خط ریلی زاهدان ـ خاش توجیه اقتصادی ندارد و با توجه به اینکه قیمت بلیط این مسیر ۲۹ هزار تومان در نظر گرفته شده از لحاظ مالی ممکن است راه‌آهن متضرر شود، اما امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت درآمد و استفاده حداکثری مردم در این مسیر باشیم.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: قطار خاش به زاهدان ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح به سمت زاهدان حرکت می‌کند و ساعت ۱۵:۰۵ بعد از ظهر از زاهدان به سمت خاش می‌رود.

ارجونی عنوان کرد: طبق آمار اعلامی از سوی فرمانداری خاش، راه اندازی قطار مسافری در مسیر زاهدان به خاش باعث کاهش ۳۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
این ریل برای قطار باری است
مسیر زاهدان چابهار 180کیلومتر هست که با اتوبوس دو ساعته میرسیم ولی با قطار چهار ساعت طول میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
جان آدما ارزشی نداره می دونید چقدر کشته ها کم شده
آخرین اخبار