استاندار خراسان جنوبی:

۵ اقدام مهم در کارخانه فولاد قاینات دنبال می‌شود

قناعت گفت: هم اکنون ۵ اقدام مهم در کارخانه فولاد قاین انجام شده یا در حال انجام است که یکی از آن‌ها بهره برداری از مرحله دوم در دهه فجر است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جریان بازدید مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران از کارخانه فولاد قاینات گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه و خاصی به موضوع اقتصاد دارد و این مسئله در خراسان جنوبی هم به خوبی دنبال می‌شود.

او افزود: در سطح استان شاهد تحولات اقتصادی و کار‌های نو و جدید و نیز فعال شدن طرح‌ها و واحد‌های اقتصادی هستیم.

قناعت تصریح کرد: قاینات از جمله شهرستان‌هایی است که با وجود کارخانه فولاد، در حوزه اقتصاد شاهد تحولات خاص و فعالیت‌های جدی است.

استاندار با بیان اینکه در این کارخانه پنج اقدام بزرگ رقم خورده و یا در حال انجام است، اظهار کرد: مرحله نخست  طرح فولاد قاینات یعنی واحد احیای مستقیم با سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال در جریان سفر دوم رئیس جمهور به استان در آذرماه پارسال به بهره‌برداری رسید.

او با اشاره به بازدید میدانی صورت گرفته به همراه مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران از این طرح مهم اقتصادی، بیان کرد: در دهه فجر امسال شاهد افتتاح مرحله دوم این طرح مهم خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


قناعت افزود: براساس قول مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران، عملیات اجرایی مرحله سوم فولاد قاینات (خط نورد فولاد) نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

استاندار با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته آب فولاد قاینات از محل فاضلاب شهر قاین تأمین می‌شود، عنوان کرد: عملیات اجرایی احداث طرح تصفیه‌خانه فاضلاب قاین با مشارکت ایمیدرو و انتقال پساب به مجتمع فولاد قاینات پارسال  با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

به گفته او؛ براساس قول دوستان عملیات اجرایی واحد فرآوری اکسید آهک به عنوان خوارک فولاد هم در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

قناعت گفت: امیدواریم با پیگیری‌های مستمر و ورود جدی فولاد کشور این اقدامات مهم در زمان مقرر در این واحد اقتصادی کلان و مهم استان اجرایی شود.

میدان و جاده دسترسی دوم کارخانه فولاد احداث می شود

آقاجانلو مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران نیز در این بازدید گفت: امیدواریم به تعهدات خودمان طبق زمان‌بندی در این طرح مهم اقتصادی برسیم.

او تصریح کرد: میدان و جاده دسترسی دوم را جزو اولویت‌های خودمان قرار خواهیم داد و در هفته دولت امسال عملیات اجرایی آن را شروع خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.