معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: خواسته شهدا مشارکت و همراهی ملت ایران در پشتیبانی از انقلاب است تا به هدف غایی و نهایی خود برسد

سلمان اسماعیلی؛ شامگاه پنجشنبه در یادواره سرداران شهید و شهدای والامقام روستای کسب در مسجد جامع ملایر افزود: ولایت‌مداری یکی از مهمترین خواسته شهدا از مردم بود.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام شهرستان ملایر و ۱۹ شهید روستای کسب، اظهار کرد: برگزاری یادواره‌ها اثر تربیتی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک پیام ویژه دارد و آن دنبال کردن اهداف و آرمان‌های شهدا است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: به گفته سردار شهید سلیمانی جمهوری اسلامی ایران حرم است و چنانچه این حرم بماند، ما بقی حرم‌ها نیز خواهد ماند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز خواسته شهدا از ما، ماندن در مسیر انقلاب است، بیان کرد: با توحه به در پیش‌رو بودن انتخابات، دشمنان با هدف کم رنگ کردن حضور و مشارکت مردم برنامه‌ریزی کرده و به دنبال این است تا انتخابات را مورد هجمه خود قرار دهد.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: نسل امروز باید با هوشیاری و آگاهی در این مشارکت عمومی و سرنوشت‌ساز نقشی پر رنگ را ایفا کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید افتخارات و دستاورد‌های نظام و خدمات دولت سیزدهم را به گوش مردم برسانیم، اضافه کرد: خبر‌های خوب فراوانی را برای مردم داریم و باید امیدوار باشیم و راه شهدا و امید را گم نکنیم.

فرماندار ملایر: خواسته شهدا همراهی مردم در پشتیبانی از انقلاب است

انقلاب اسلامی امتداد مسیر عاشورا است

امام جمعه شهرستان چهاردانگه استات تهران نیز حادثه عاشورا را یک حادثه دقیق و اثرگذار دانست و کفت: در هیچ کجای تاریخ چنین حادثه‌ای را سراغ نداریم.

حجت الاسلام "سالار سنجری" با بیان اینکه آنچه در جریان عاشورا اتفاق افتاد، تاریخ ما قبل و بعد را تحت تاثیر قرار داده، افزود: پیامبران ما از آدم تا حضرت موسی، عیسی، یونس و ابراهیم، به نوعی با حادثه کربلا در ارتباط بوده و وقتی در این سرزمین رسیده‌اند، برای شهادت امام حسین (ع) گریستند.

او  ادامه داد: کربلا مربوط به مکان و زمان خاصی نیست، بلکه واقعه عاشورا در طول تاریخ ریشه دوانیده و هر زمان و هر مکان کربلا است.

امام جمعه شهرستان چهاردانگه با اشاره به مصییت‌های کربلا و مصیب‌های پس از کربلا در دوران هر کدام از ائمه اطهار (ع)، گفت: در حقیقت واقعه کربلا تکرار تاریخ در دوران‌های مختلف بوده است.

حجت الاسلام سنجری با اشاره به اینکه در دوران معاصر نیز کربلای امام زمان (عج) وسیع‌ترین کربلا است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس هزاران شهید به انقلاب تقدیم کردیم و بی‌شک امام زمان (عج) بالای سر تک‌تک این شهیدان در زمان شهادت حضور داشته و اشک ریخته است.

او با بیان اینکه شهدای ما نیز روایت قصه کربلا و مصیبت‌های آن را دیده‌اند و در این مسیر کربلایی شدند، افزود: انقلاب اسلامی امتداد مسیر و قیام امام حسین (ع) است و هر اندازه انقلاب امام زمانی‌تر شود، بیشتر از سوی دشمنان اسلام و مجامع بین لمللی پس زده می‌شود.

امام جمعه شهرستان چهاردانگه یادآور شد: دعوای دشمن دعوا بر سر ولایت است و شهدای ما نیز همین مسیر را رفته‌اند تا کربلایی و ولایی شدند.

حجت الاسلام سنجری به قدر و منزلت شهدا اشاره و بیان کرد: این قداست و عظمت به خاطر این است که شهدا مسیر ولایت را برگزیدند و ما نیز باید همین مسیر را طی کنیم.

به گفته او؛ این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب عاشورایی است و انقلاب در آستین خود معجزه‌ها داشته و دارد و ۴۴ سال گذشته معجزه‌های زیادی از این انقلاب دیده‌ایم.
حجت الاسلام سنجری با تاکید بر اینکه نباید از دشمن هراسی به دل داشت، خاطرنشان کرد: همان‌طور که از آستین این انقلاب شهید حججی‌ها و سردار سلیمانی‌ها بیرون آمدند و مکتب حسین (ع) را ادامه دادند، امروز نیز این مکتب ادامه دارد و در مقابل دشمن محکم ایستاده‌ایم.

نهمین سالگرد شهادت سردار "حاج حسن صارمی" و هشتمین یادواره سرداران شهید و ۱۹ شهید والامقام روستای کسب از توابع بخش جوکار با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مسجد جامع ملایر برگزار شد.

شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار