دستگیری چهار شکارچی متخلف در شهرستان نمین

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست نمین گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست نمین چهار شکارچی متخلف را در این شهرستان دستگیر کردند.

اکبر قنبری گفت: این افراد به طور غیرمجاز و به وسیله تور و موتور سیکلت اقدام به صید و شکار بلدرچین وحشی می‌کردند که با اطلاع‌رسانی به‌موقع همیاران شبانه توسط یگان حفاظت محیط زیست نمین دستگیر شدند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست نمین با بیان اینکه پرنده‌ها در زیستگاه خود رهاسازی شدند ،می گوید: از این افراد هشت قطعه بلدرچین زنده، پنج رشته تور زنده‌گیری بلدرچین و سه عدد تیپچه کشف و ضبط شد و پرونده تخلف به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

به گفته او، هرگونه صید و زنده‌گیری غیرمجاز پرندگان وحشی اعم از بلدرچین ، سهره و پرندگان شکاری بر اساس مواد ۱۰ تا ۱۳ قانون شکار و صید ممنوع بوده و در صورت مشاهده متخلفان بر اساس قوانین مربوطه به مراجع قضایی معرفی و به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد.

قنبری همچنین با اشاره به جوجه‌آوری پرندگان بلدرچین در حاشیه جنگل فندقلو و مزارع شهرستان نمین و سوءاستفاده متخلفان، از مردم خواست هرگونه تخلف شکار و صید را از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰ گزارش دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.