انتقال زندانیان افغانستانی از ایران ادامه دارد

سرپرست اداره تنظیم امور زندان‌های طالبان ضمن اعلام ادامه انتقال زندانیان افغانستانی از ایران گفت ایران اولین کشوری است که در راستای انتقال زندانیان افغانستانی اعلام آمادگی کرده است.

محمد یوسف مصری، سرپرست اداره تنظیم امور زندان‌ها در حاشیه یک نشست خبری گفت که بعد از روی کار آمدن طالبان، آنان در راستای انتقال زندانی‌های افغانستانی از سایر کشورها تلاش کردند.
وی افزود که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری است که در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.
به گفته‌ مصری جمهوری اسلامی ایران سال گذشته از مجموع ۶ هزار زندانی افغانستانی ۱۲۳۰ تن آنان را تحویل داده و‌ تعدادی را نیز بعد از اتمام دوره حبس از بند رها کرده است و هم اکنون این زندانیان در زندان‌های ولایت‌های مربوطه شان زندانی اند و مدت باقی مانده قید خود را سپری می‌کنند.
وی افزود که هم‌اکنون ۴ هزار شهروند افغانستان که جرم بیشتر آنان انتقال مواد مخدر، قتل و سایر جرایم جنایی است در جمهوری اسلامی زندانی اند؛ سرپرست اداره تنظیم امور زندان‌ها همچنین گفت که حکومت سرپرست با ایران در راستای انتقال ۴ هزار زندانی افغانستانی توافق کر‌ده است.
مصری در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که دو روز قبل سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان نیز در یک نشست خبری گفته بود که جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته بیش از هزار زندانی افغانستانی را تحویل داده است.
وی همچنین از انتقال سه زندانی از کویت نیز در یک سال گذشته خبر داده و گفت که از  تمام کشورها خواسته است تا زندانیان افغانستانی را به آنان تسلیم کنند.
پیش از این وزارت مهاجرین و عودت کنند‌گان طالبان اعلام کرد در سال گذشته ۴ هزار زندانی افغانستانی از کشورهای ایران و پاکستان رها شده و به کشور برگشتند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
اونایی که اعدام دارندنجات بدین
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
حداقل باید دیوار مرزی و خندق با کشورهای پاکستان و افغانستان بکشید که این مجرمان دوباره وارد کشور نشوند.
دیوار مرزی بکشید