۶ تبعه افغانستانی در کانال مانش جان باختند

۶ تبعه افغانستانی در قایق حامل حدود ۶۰ مهاجر که سعی داشتند با عبور از کانال مانش به انگلیس بروند جان باختند.

معاون دادستان بولون سورمر به خبرگزاری فرانسه گفت ۶ تبعه افغانستان در قایقی حامل حدود ۶۰ مهاجر که صبح امروز، سعی داشتند با عبور از کانال مانش به انگلیس بروند جان باختند. از سوی دیگر «۵ تا ۱۰» نفر دیگر همچنان ناپدید هستند.

معاون دادستان بولون سورمر افزود: ۶ نفری که جان باخته اند، همه آن‌ها مردان افغان حدود ۳۰ ساله بودند و اغلب مسافران قایق افغانستانی بودند و تعدادی سودانی نیز حضور داشتند. 

وی گفت که در مجموع ۴۹ نفر نجات پیدا کردند که ۳۶ نفر از سمت و ۱۳ نفر از سوی گارد ساحلی انگلیس نجات یافتند. 

به نقل از یورو نیوز، دادستانی فرانسه اعلام کرده که این حادثه حدود ساعت ۲ بامداد در آبهای سواحل شمالی فرانسه روی داده است.

در بیانیه ای منتشر شده از سوی اداره پلیس مانش و دریای شمال فرانسه نیز آمده است: «۶ نفر در حالی که وضعیت وخیمی داشتند، پیدا شدند و یکی از آنها که با هلیکوپتر به بیمارستان کاله منتقل شده بود، مرده اعلام شد».

بر اساس این بیانیه، ۵ قربانی دیگر این حادثه نیز توسط قایق انجمن ملی نجات دریایی(SNSM)  از میان امواج آب گرفته شدند که همگی درنهایت پس از رسیدن به بندر کاله، جان باختند.

دفتر دادستانی بولون‌-سور‌-مر که تحقیقات را درباره این حادثه آغاز کرده، اعلام کرد اولین قربانی شناسایی شده در میان کشته شدگان این حادثه، مردی تبعه افغانستان بوده که بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن داشته است.

دفتر دادستانی افزود که از سرنوشت «پنج تا ده» مسافر دیگر هنوز خبری نیست. 

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که ماشین‌های آتش‌نشانی و نیروهای پلیس در محل حضور دارند و چادرهای امداد و حفاظت مدنی برپا شده است.

در واکنش به این حادثه، الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه با انتشار پیامی در توئیتر از «تعهد تیم‌های نجات» تقدیر و از مرگ مهاجران ابراز تاسف کرد.

برای یافتن دیگر سرنشینان این حادثه، سه کشتی، یک هلیکوپتر و یک هواپیمای فرانسوی همچنین دو کشتی انگلیسی بسیج شده‌اند تا منطقه بزرگی را جستجو کنند.

گفته می‌شود از شامگاه چهارشنبه با بهبود شرایط آب و هوایی در منطقه، تلاش مهاجران برای عبور از مانش با قایق‌های کوچک افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار