افغانستان در صدر پناهجویان عبوری از کانال مانش

یورونیوز اعلام کرد افغانستانی ها و ایرانی‌ها در صدر فهرست پناهجویان عبوری از کانال مانش در سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.

اطلاعات منتشر شده توسط یک نهاد بریتانیایی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از پناهجویانی که با قایق از این گذرگاه خطرناک عبور کرده‌اند، فقط از پنج کشور افغانستان، ایران، اریتره، سوریه و سودان بوده‌اند.

یورونیوز امروز به نقل از سازمان حامی پناهجویان در بریتانیا به‌نام «شورای پناهجویان» گزارش داده است که تا پایان ماه آگست سال ۲۰۲۳ تعداد چهار هزار و ۶۹ شهروند افغانستانی و دو هزار و ۲۵۰ شهروند ایران از طریق کانال مانش و با قایق‌‌های کوچک به بریتانیا پناهنده شده‌اند.

از این میان، تا کنون به ۹۷ افغانستانی و ۷۴ ایرانی وضعیت پناهندگی داده شده و انتظار می‌رود که یک هزار و ۶۶۵ افغانستانی و یک هزار و ۷۶۰ ایرانی دیگر نیز پناهندگی دریافت کنند.

با ادامه روند کنونی از مجموع حدود ۲۰ هزار پناهجویی که در سال ۲۰۲۳ از طریق کانال مانش خود را به بریتانیا رسانده‌اند، از هر چهار تن سه تن به‌عنوان پناهنده شناخته خواهند شد.

این بیشتر از برآورد شورای پناهجویان در مورد کسانی است که در سال ۲۰۲۲ وضعیت پناهندگی را دریافت کردند.

مطابق آمار تقریبا دو سوم تعداد کل پناهجویان عبوری از کانال مانش در سال گذشته پناهندگی دریافت کرده بودند.

اطلاعات منتشره توسط وزارت داخله بریتانیا همچنان نشان می‌دهد بیش از نیمی (۵۴ درصد) از کسانی که از گذرگاه خطرناک مانش عبور کرده‌اند، فقط از پنج کشور افغانستان، ایران، اریتره، سوریه و سودان بوده‌اند.

به استثنای آلبانیایی‌ها، تعداد افرادی که از این کانال عبور کرده‌اند در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ بیشتر بوده‌اند.

پس از افغانستان و ایران، شهروندان کشورهای ترکیه، اریتره، عراق، سوریه، سودان، هند، ویتنام و مصر در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

سال گذشته میلادی ۴۵ هزار مهاجر از کانال مانش عبور کردند که یک رکورد به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار