استاندار کرمانشاه گفت : باید در تمام پهنه استان خود را برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین آماده کنیم.

محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در گردهمایی بزرگ موکبداران استان کرمانشاه، با بیان اینکه با وجود اقدامات زیادی که در راستای خدمت‌رسانی به زوار عتبات عالیات در استان انجام شده، اما کار‌های روی زمین مانده زیادی هم داریم، گفت : باید در تمام پهنه استان خود را برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین به بهترین شکل آماده کنیم.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای انجام کار‌های زیرساختی برای خدمات رسانی به زوار اربعین در استان هزینه شده، گفت: ۲۵۶ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات توسط شهرداری‌ها جذب کرده ایم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون کار بهسازی بیش از ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های مسیر تردد زوار اربعین در استان از شهرستان کنگاور تا مرز خسروی انجام شده، گفت: از حدود یک هفته آینده هم مسیر حرکت زائرین از مسیر حرکت کامیون‌های حمل و نقل و تجاری جدا خواهد شد که این رخداد در امنیت بیشتر زائران تاثیرگذار خواهد بود.

صحرایی رفع خطر نقاط حادثه خیز در مسیر تردد زوار استان را یکی دیگر از اقدامات خوب صورت گرفته در راستای خدمات رسانی بهتر به زوار اربعین عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین این نقاط حادثه خیز به اطراف گردنه پاتاق مربوط می‌شود.

وی با اشاره به خریداری ۱۴ کارخانه تولید یخ پنج‌تنی برای توزیع یخ در موکب‌های استان در اربعین حسینی، افزود: همچنین دو آبسرد کن ۱۰ تنی در مرز خسروی برای زوار اربعین در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۱.۵ میلیون بطری آب یخ زده هم برای توزیع بین زوار در مرز خسروی تهیه شده است.

آماده کردن ۱۲ هزار مترمربع سایبان برای رفاه حال زوار در مرز خسروی، آماده سازی ۱۰۱ هکتار پارکینگ برای خودرو‌های زوار، ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی، افزایش دو برابری دروازه‌های ورود و خروج زوار در مرز خسروی، برپایی سه بیمارستان در مرز خسروی برای خدمات رسانی به زوار، بهسازی و یا ساخت بیش از ۷۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و ... از دیگر اقدامات انجام شده در مرز خسروی برای خدمات رسانی بهتر به زوار اربعین است که صحرایی به آن‌ها اشاره کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.