مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال در سفر آذرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور برای تجهیز کارگاه‌های استان مصوب شد که با تخصیص این مبلغ، کارگاه ها مجهز و به روز رسانی شدند.

حشمت الله معتمدی بیان کرد: اقدامات خوبی در راستای تجهیز کارگاه های فنی و حرفه ای استان انجام شده است و با تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور، حدود ۹۰ درصد کارگاه های استان تجهیز شدند همچنین کارگاه های کشاورزی پیشرفته در خرم آباد و کوهدشت فعال و سیستم آموزشی برق هوشمند نیز فعال شده است.

وی با اشاره به تجهیز کارگاه های حوزه مکانیک خودرو ادامه داد: کارگاه های برودتی ازنا و خرم آباد و کارگاه ورشوسازی بروجرد تجهیز و بر اساس برنامه آمایش سرزمین، کارگاه های جدیدی در حوزه ظرفیت های گردشگری، فرهنگی، صنایع دستی و کشاورزی استان فعال شده است.

معتمدی با بیان اینکه حدود ۲۰ کارگاه صنایع دستی در استان راه اندازی شده است عنوان کرد: کارگاه های صنایع دستی و ورشوسازی استان محصولات فاخری تحت نظر اساتید برجسته تهیه کرده اند.

وی اضافه کرد: هر ۲ سال یکبار مسابقات کشوری مهارت های فنی و حرفه ای برگزار می شود و برندگان به مسابقات جهانی اعزام می شوند که سال گذشته لرستان رتبه نخست جواهر سازی سطح جهانی را در کشور سوئیس کسب کرد.

معتمدی افزود: لرستان ظرفیت های خیلی خوبی در رشته ها و کارگاه های مهارتی فنی و حرفه ای دارد و برخی کارآموزان آن جزو بهترین استادکاران سطح استان هستند اما برخی رشته های فنی و حرفه ای به دلیل تحریم ها محدود شده است و تامین تجهیزات مورد نیاز امکان پذیر نیست.

مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان گفت: اکنون ۴۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان فعال می باشد که نسبت به دولت قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و از این تعداد ۲۶۹ آموزشگاه طی فعالیت دولت سیزدهم راه اندازی شده است.

معتمدی با بیان اینکه مشاغل آموزشی استان در چهار رشته اصلی صنعتی، خدماتی، کشاورزی و فنی ارایه می شود و زیرساخت های لازم در این راستا ایجاد شده است افزود:همچنین در حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از ۵۰ درصد خدمات به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیش از ۳۰ هزار استاندارد شغلی و حدود ۱۵ هزار شایستگی تعریف کرده و مدارک آن در بیش از ۲۰۰ کشور عضو سازمان جهانی کار قابل ترجمه و استفاده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان ادامه داد: طی دولت سیزدهم، تغییر و تحول شگرفی در سازمان ایجاد و در جشنواره ملی مهارت ۲ مقام ملی توسط استان کسب شد، هم اکنون نیز تمام اقشار آسیب پذیر، سربازان وظیفه، دانش آموزان و دانشجویان، طلاب و زندانیان جزو جامعه هدف فنی و حرفه ای استان هستند و براساس نیازسنجی و تقاضا محوری تحت آموزش این اداره کل قرار دارند.

معتمدی با بیان اینکه مراکز جدید متناسب با فناوری روز در استان ایجاد و طرح های نیمه تمام نیز پیگیری شده است اظهار داشت: برخلاف سال های قبل که صدور مجوز ممنوع و بازار سیاه در خصوص معامله مجوزها آغاز شده بود، تسهیل در صدور مجوزها توسط دولت سیزدهم انجام شد و فنی و حرفه ای در صدور مجوزها اقدام خوبی داشت.

وی گفت: در این راستا ۲۶۹ مجوز در لرستان صادر شده است که هر کدام حدود پنج نفر اشتغالزایی داشته است و تعدادی مربی نیز در این مراکز فعال هستند.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.