برداشت برنج در ۱۳۱ هزار و ۸۶۴ هکتار از شالیزارهای مازندران تاکنون انجام شده است.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برداشت برنج در ۱۳۱ هزار و ۸۶۴ هکتار از شالیزار استان تاکنون انجام شده است، گفت: از این سطح، ۱۳۱ هزار و ۶۳۴ هکتار بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شد.

او با بیان اینکه تاکنون کشت مجدد برنج در ۵۴ هزار و ۶۶۱ هکتار و پرورش رتون در ۲۸ هزار و ۴۱۰ هکتار شالیزار استان انجام شد، افزود: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد.

عباسپور با اشاره به فعالیت ۱۷۸ واحد بانک نشاء برنج در استان، گفت: با علف‌های هرز در یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۰ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۷ هزار و ۹۳۱ هکتار و بلاست برگ در ۱۸ هزار و ۳۴۰ هکتار اراضی شالیزاری استان مبارزه شد.

او با بیان اینکه بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، ادامه داد: ۸۹ هزار و ۵۸۱ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

عباسپور با بیان اینکه میزان آب ذخیره شده سد‌های استان در حال حاضر ۹۴ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۷۰ میلیون مترمکعب است، گفت: مازندران با ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار