برداشت برنج در ۱۵۹ هزار و ۸۰۵ هکتار از شالیزار‌های مازندران

برداشت برنج در ۱۵۹ هزار و ۸۰۵ هکتار از شالیزار‌های استان تاکنون انجام شده است.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تاکنون برداشت برنج در ۱۵۹ هزار و ۸۰۵ هکتار از شالیزار‌ها‌ی مازندران انجام شده است، گفت: ۱۵۹ هزار و ۳۴۷ هکتار مزارع شالیزاری استان به طور مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شد.

او با بیان اینکه تاکنون کشت مجدد برنج در ۵۸ هزار و ۲۵۰ هکتار و پرورش رتون در ۳۴ هزار و ۱۴ هکتار شالیزار استان انجام شد، افزود: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت ۱۷۸ واحد بانک نشاء برنج در استان، گفت: با کرم ساقه خوار برنج در ۱۷ هزار و ۹۳۱ هکتار و بلاست برگ در ۱۸ هزار و ۳۴۰ هکتار اراضی شالیزاری استان مبارزه شد.

او به بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شالیزاری استان اشاره کرد و گفت: ۸۹ هزار و ۵۸۱ تن کود شیمیایی به کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

عباسپور با بیان اینکه میزان آب ذخیره شده سد‌های استان در حال حاضر ۸۶ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۵۶ میلیون مترمکعب است، گفت: مازندران با ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
به چه دردی می خوره ایرانیها برنج هندی می خورن برنج شمال می رود توسفره عرب‌های خلیج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
کسی مگه از شالیکارها میخره تا صادرش کنن؟ هر جا صادر بشه بشه ، مهم اینه که برنج از کشاورز خریداری بشه. خیلی زحمت داره
آخرین اخبار