شاه علی عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی گفت: گرچه در وهله نخست تامین بازار داخل مدنظر ماست، اما ۲۰۰ میلیون دلار محصول شوینده راهی بازارهای صادراتی میشود که در مقایسه با ظرفیت نصب شده، صادرات ما بسیار کم است.
او گفت: برای صادرات محصولات نهایی ما در کشورهای همسایه، عوارض تا ۳۰ درصد وضع میشود، درحالیکه این میزان برای تبادل کالا میان کشورهای عربی صفر است.
شاه علی ادامه داد: برای ماندن و گرفتن سهم بازار در عراق صرفا نیازمند روابط سطوح بالا نیستیم، بلکه در بازار باید با محصول خارجی رقابت کنیم که این موضوع مستلزم برندسازی، افزایش کیفیت محصول و تقویت بسته بندی است.
او گفت: در صنعت شوینده ۱۵ تا ۱۶ کشور اطراف همچون عراق، افغانستان، پاکستان، امارات، هندوستان، ترکیه و آسیای میانه (CIS) را پوشش نسبی داده ایم.