مردم پاکستان همزمان با هفتادوششمین سالروز استقلال با حضور در خیابان‌ها جشن گرفتند.

همزمان با هفتاد و ششمین سالروز استقلال پاکستان، مردم این کشور امروز (دوشنبه) با حضور گسترده در خیابان‌ها و حمل پرچم‌های کشورشان به جشن و سرور پرداختند.

مراسم هفتاد و ششمین سالروز استقلال پاکستان امروز با شلیک ۳۱ گلوله در پایتخت و سایر مراکز چهار ایالت این کشور آغاز شده و همزمان با آن تمامی ساختمان‌های دولتی، مراکز عمومی و بسیاری از خیابان‌ها آذین بندی شدند.

گزارش‌ها حاکی است جشن سالروز استقلال پاکستان علیرغم بارش شدید باران‌های فصلی در بسیاری از شهر‌های این کشور در قالب مراسمات، همایش ها، کنفرانس‌ها و همچنین حضور گسترده مردم به همراه خانواده‌ها در پارک‌ها و مراکز تفریحی درحال برگزاری است.

پوشیدن لباس‌هایی با طرح پرچم پاکستان، تزئین خودرو‌ها با شعار‌های های مربوط به هفتاد و ششمین سالروز استقلال این کشور و همچنین اهتزاز پرچم‌های بزرگ پاکستان از دیگر اقداماتی است که توسط پاکستانی‌ها برای جشن گرفتن سال روز استقلال این کشور انجام می‌شود.

مقامات پاکستانی از جمله «عارف علوی» رئیس جمهور و «انوار الحق کاکر» نخست وزیر موقت این کشور نیز در پیام‌های مجزا هفتاد و ششمین سالروز استقلال پاکستان را به مردم این کشور تبریک گفتند.

عارف علوی در پیامی از ملت پاکستان خواست در این روز متعهد شوند که اصول دموکراسی، آزادی، برابری، بردباری، گذشت، عدالت اجتماعی-اقتصادی و ارزش‌های اخلاقی که بخش‌های جداناپذیر ایدئولوژی اسلامی پاکستان هستند را حفظ کنند.

لازم به ذکر است همزمان با هفتاد و ششمین سالروز استقلال پاکستان، پیام تبریک ایران به دولت و مردم این کشور که توسط «رضا امیری مقدم» سفیر کشورمان در پاکستان ابلاغ شد نیز در شبکه ملی این کشور پخش گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
ایران و پاکستان اشتراکات راهبردی فراوان دارند
آخرین اخبار